فلفل دلمه‌ای شکم پر مخصوص گیاهخواران

فلفل دلمه‌ای شکم پر مخصوص گیاهخواران

شما می‌توانید درون فلفل‌های دلمه‌ای را با کینوا و لوبیای سیاه پر کنید و از آن به عنوان یک غذای سرشار از پروتئین گیاهی استفاده کنید. این غذا می‌تواند برای گیاهخواران بسیار خوشمزه و لذیذ باشد . اگر دوست داشته باشید می‌توانید از پنیر پیتزا نیز استفاده کنید .

زمان آماده سازی: کمتر از ۳۰ دقیقه / برای ۵ نفر

مواد لازم:

۵ عدد فلفل دلمه‌ای ( درون فلفل دلمه‌ای باید خالی شود).

½ پیمانه کینوا

۱ پیمانه آب سبزیجات کم سدیم

۱ و ½ پیمانه ذرت

۱و ½ پیمانه لوبیای سیاه

۱ پیمانه گوجه فرنگی گیلاسی خرد شده

½ پیمانه پیاز قرمز خرد شده

۱ عدد هالاپینیو ( دانه‌های آن باید گرفته شود و به صورت نازک برش بخورد)

½ پیمانه سالسا

¼ پیمانه گشنیز و یا جعفری خرد شده

¾ قاقش چایخوری زیره سبز

۱ حبه سیر درشت و خرد شده

ارزش تغذیه‌ای:

۲۲۶ کالری

۹ گرم پروتئین

۴۲ گرم کربو هیدرات

۱۱ گرم فیبر

۱۱ گرم شکر

۱۰۳۹ میلی گرم سدیم

۳ گرم چربی

۱ گرم چربی اشباع

دستور تهیه:

۱. فر را با دمای ۳۵۰ درجه از قبل گرم کنید .

۲. فلفل‌ها را در یک ظرف قرار دهید و به مدت ۱۰ دقیقه در درون فر بپزید .

۳. در همین حال،کینوا را در آب سبزیجات به مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه بپزید . سپس آن را به یک کاسه‌ی بزرگ انتقال دهید .

۴. حالا ذرت، لوبیا، گوجه فرنگی، پیاز، هالاپینیو ، سالسا، گشنیز و زیره سبز را به کاسه اضافه کنید .آن‌ها را با هم ترکیب کنید .

۵. یک ماهیتابه‌ی نچسب را به مدت ۱ دقیقه روی حرارت متوسط گرم کنید . سیر را به آن اضافه کنید و به مدت ۱ دقیقه به صورت خشک حرارت دهید . محتوای کاسه را درون ماهیتابه بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه هم بزنید . ( پیاز و گوجه فرنگی باید نرم شود )

۶. بعد از پخته شدن فلفل‌ها، درون آن را با مخلوط حاصل پر کنید . درب فلفل‌ها را قرار دهید و آن را به مدت ۱۰ دقیقه در فر بپزید . اگر دوست داشتید می‌توانید کمی پنیر پیتزا به آن اضافه کنید.

منبع: atrin.net

  • بازدید۱۳۴۲
  • لایک۰
  • امتیاز۱۲۳۴۵