ورزش بدنسازی

ورزش بدنسازی

فــوایــد ورزش بــدنــسازی:

قدرت عضلات را زیاد می‌کند.

دوام ماهیچه‌ها را طولانی می‌کند.

اندام را متناسب می‌سازد.

قدرت تارهای ماهیچه ای و استخوانی را افزایش می‌دهد.

به بدن سلامتی و زیبایی می‌بخشد.

اجرای حرکات ورزشی را توسعه می‌دهد.

انعطاف پذیری را زیاد می‌کند.

قدرت و سرعت بدن را افزایش می‌دهد.

فشارهای عصبی ناشی از کارهای روزانه را کاهش می‌دهد.

قلب را قوی کرده و سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد.

فشار خون را تنظیم می‌کند.

بـــدنـــسازی از لــحاظ مــصرف اکســیژن:

۱٫ تمرینات هوازی ۲٫ تمرینات غیر هوازی
تمرینات هوازی ( ایروبیک ) تنها ورزشهای هوازی هستند که که به طور همزمان برای تهیه انرژی از دو منبع انرژی بدن یعنی کربوهیدرات ( گلوکز خون ) و چربی خون استفاده می‌کند. در حین اجرای تمرینات هوازی در هر ثانیه کالری بیشتری نسبت به هر نوع تمرین دیگری سوخته می‌شود. اگر کاهش وزن یکی از اهداف ورزشکار باشد به تمرینات هوازی میتوانیداعتماد کنید.
تردمیل ,دوچرخه سواری , البتیکال , دو یدن , شنا و غیره.

در تمرینات غیر هوازی یا همان تمرینات با وزنه بیشتر کالری از طریق منابع کربوهیدرات ( قند خون ) مصرف می‌شود , به همین دلیل باعث به تعویق افتادن کاهش وزن می‌شود به دلیل این که همزمان به امادگی و وزن عضلات اضافه میشود, تمرینات با وزنه دارای فواید بسیار زیادی برای کل بدن می‌باشد. انجام تمرینات با وزنه باعث می‌شود که چگالی استخوانها افزایش یابد , مفاصل و تاندونها قوی تر شوند و همچنین عضلات افزایش حجم پیدا کنند و تمام این موارد باعث می‌شوند که فردهم جوان بماند و هم احساس سلامتی بیشتری در خود احساس کند , ضمن اینکه افزایش حجم عضلانی باعث ارتقاء سطح متابولیسم بدن نیز می‌شود.

فــــرم بـــدنــــــهــا:

1- لاغر و استخوانی یا اِکتومورف ( Ectomorph )

2- بدن چاق یا اِندومورف ( Endomorph )

3- بدن‌‌‌های ورزیده عضلانی نه چاق و نه لاغر یا مِزومورف ( Mezomorph )

منبع: www.asemooni.com