چقدر باید ورزش کنیم تا آلزایمر نگیریم

چقدر باید ورزش کنیم تا آلزایمر نگیریم

طبق تحقیقات جدید پیش بینی شده است که تا سال 2050  تعداد مبتلایان به آلزایمر 3 برابر می‌شود یعنی  تا آن موقع بیش از 100 میلیون نفر به آلزایمر مبتلا می‌شوند. اما محققان بر این باورند که  به سادگی  میتوانید  خطر ابتلا به  آلزایمر را با ورزش  کاهش دهید. همانطوریکه میدانیم و محققان گفته اند ابتلا به آلزایمر ارثی هم هست ولی  در یک سوم موارد  عواملی مانند دیابت، چاقی، سیگار کشیدن، و عدم فعالیت،  شایع ترین عامل خطر  در ایالات متحده، انگلستان و اروپا است. حالا ببینیم ورزش به چه علتی از آلزایمر پیشگیری میکند همانطوریکه میدانید وقتی ورزش میکنیم جریان خون بیشتر شده درنتیجه مصرف اکسیژن افزایش پیدا میکند  که هر دو کارکرد مغز را بالا می‌برد با توجه به انجمن آلزایمر ورزش همچنین باعث می‌شود که مغز بهنر کار کند.   یکی دیگر از مزایای ورزش  کاهش خطر حمله قلبی، سکته مغزی و دیابت است، که هر کدام می‌تواندباعث آلزایمر هم شود
تحقیقات جدید  که در مجله انجمن بین المللی اعصاب و روان منتشر شده نشان می‌دهد ورزش می‌تواند  بخشی از مغز  را که جدوگاه است و با بیماری آلزایمر ارتباط دارد  بسازد: محققان در دانشگاه مریلند به این نتیجه رسیدند که بزرگسالان باید   یک برنامه ورزش با شدت متوسط  داشته باشند این کار باعث می‌شود،  لایه بیرونی قشر مغز  که کورتکس نامیده می‌شود افزایش  یابد، به طور بالقوه از زوال عقل پیشگیری کند

بنابراین چه مقدار ورزش نیاز دارید؟ در  تحقیقی که در سال گذشته در مجله پژوهش آلزایمر منتشر شده، محققان دریافتند که 150 دقیقه ورزش با شدت متوسط در هر هفته، برای بزرگسالان به طور قابل توجهی  تنها پس از 12 هفته  کارکرد مغز را بهبود بخشد.
منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir)