آدامس خوردن و عوارض بعدی

آدامس خوردن و عوارض بعدی

آدامس جویدن چه  فوایدی برای بدن ما دارد و مهمترین آسیب های آن بر بدن کدامند چه اندامی از بدن را درگیر می کند و تا چه حد می تواند بر آن ها تاثیرگذار باشد نظر متخصصین در این زمینه چیست  در کل آدامس بجویم یا خیر؟

در خصوص انواع آدامس و خواص آن گفت: آدامس‌ها دو نوع هستند، یکی قند معمولی یا ساکارز که مصرف آن موجب پوسیدگی دندان می‌شود و دیگری آدامس‌‌هایی که از قندهای مصنوعی ساخته شده است و فاقد قند و شکر طبیعی هستند که قابل هضم در بدن می‌باشند.

می تواند باعث بروز مشکلات گوارشی شود

سندروم روده تحریک پذیر یک بیماری گوارشی است که توسط درد شکمی، گرفتگی و تغییر درعادات اجابت مزاج مشخص می شود. جویدن آدامس ممکن است در این اختلال نقش داشته باشد. بدین صورت که هوای اضافی که بلعیده می شود باعث درد شکمی و نفخ می شود. علاوه بر بلعیدن هوای اضافه، شیرین کننده های مصنوعی موجود در آدامس مانند سوربیتول و مانتیول نیزمی توانند باعث بروز اسهال درافراد سالم شود.

دندان های شما را فاسد می کند

برای اجتناب از اثر ملینی آدامس هایی که به صورت مصنوعی شیرین شده اند، استفاده از شیرین کننده های قندی یک انتخاب عاقلانه به نظر می رسد اما مشکلات خود را نیز به همراه دارد. آدامس هایی که با قند شیرین می شوند دندان ها را در معرض قند قرار داده و باعث پوسیدگی آن ها می شوند.

باعث آزاد شدن جیوه در بدن شما می شود

پرکردگی نقره ای رنگ دندان ها که با نام آمالگان شناخته می شود حاوی جیوه، نقره و قلع است. مطالعات نشان داده است که جویدن آدامس باعث آزاد شدن جیوه از داخل پرکردگی داندان ها به داخل بدن می شود. مشکل کجا است؟ مقادیر بالای جیوه باعث مشکلات عصبی و همچنین بیماری های مزمن و مشکلات روانی می شود. خوشبختانه از آن جایی که مقادیر کمی که از پرکردگی دندان ها آزاد می شود به طور معمول از دستگاه گوارش عبور می کند غیر محتمل است که بتواند به سلامت شما آسیب وارد کند.

منبع: www.delgarm.com