چگونه به آرامش درونی دست بیابیم

چگونه به آرامش درونی دست بیابیم

چگونه به آرامش درونی دست بیابیم

آیا در حالت ذهنی بسیار آشفته‌ای قرار دارید و آرزوی کمی آرامش و سکوت را دارید؟ دست یابی به آرامش درونی خیلی دشوار نیست و شناخت بسیار خوب را برای شما فراهم می‌آورد. نگاهی به این بیندازید که چگونه این کار می‌تواند انجام شود.
امروزه کل دنیا در حالت برخورد و کشمکش است و ما نیز این گونه هستیم. کشمکش‌هایی درون ما و بیرون ما وجود دارند. کشمکش‌های خارجی بسیار رایج هستند و ارزش ندارند و کسر بسیار عظیمی هستند. اما چیز خنده دار این است که آنچه در سر ما است واقعاً کشمکش‌ها و برخوردهایی است که ما را بیشتر از همه آزار می‌دهد. ما همیشه برای نیازهای مادی افراط کرده‌ایم و فکر کرده‌ایم که برآورده کردن این نیازها، کلید شادی و خوشبختی حقیقی است. اما آیا واقعاً این گونه است؟ مطمئناً یک ماشین جدید، آخرین نسخه‌ی یک وسیله، خانه‌ای بسیار شیک، (برای برخی افراد همسر جدید) احساس شادی و رضایت می‌دهند. اما این نوع شادی، سطحی و گذرا است. آیا این شادی به عنوان آرامش درونی تعبیر می‌شود؟ نه، قطعاً. خوب پس چگونه فرد می‌تواند به آرامش درونی دست بیابد؟

توضیح آرامش درونی :

آرامش درونی حالتی از بودن و ذهن است. آن وقتی است که شما نسبت به تمام چیزهای اطراف خود بی‌توجه هستید و با عالم وجود یکی هستید. وقتی شما با خودتان در آرامش هستید، هیچ چیز اطراف‌تان برای شما اهمیت زیادی ندارند. آن یک ارتباط معنوی و روحانی بین بدن‌تان، ذهن‌تان، روح‌تان و روح جهان است. دست یابی به آرامش درونی، جز لازم برای معنویت است و نقش مهمی در رشد فرد دارد. هیچ کس نمی‌تواند به شما، آرامش درونی بدهد؛ آن چیزی است که شما باید در خودتان کشف کنید.

دست یابی به آرامش درونی و شادی :

هیچ فرمولی برای آن وجود ندارد. آرامش درونی چیزی نیست که بتوانید با فشار یک تکمه و یا خرد کردن پول درشت به پول خرد، به دست آورید. آرامش درونی در مورد کنترل کردن ذهن و انرژی‌تان است. آن حالتی است که ذهن شما کاملاً آرام است، آن حالتی است که کل بدن و روح شما آزادی جدیدی را تجربه می‌کند، حالتی از آب تنی کردن در دریای انرژی مثبت است، حالتی است که در آن تمام اثرات و رد پاهای منفی‌ها را پاک و تمیز می‌کنید. دست یابی به چنین حالتی چیزی نادرتر از نادرترین و کمیاب‌ترین شادی‌ها است. برای درک آنچه که من می‌گویم، ورزشی ساده برای شما آورده شده است تا انجام دهید.

انجام مدیتیشن :

تمام فعالیت‌های دیگری را که همین حالا انجام می‌دهید رها کنید. به صندلی خود تکیه دهید و چشم‌هایتان را ببندید. بگذارید تنفس‌تان، نرمال و معمولی بماند. به صدای تنفس خود گوش دهید. وقتی نفس خود را به داخل می‌دهید، خلوص اکسیژنی را که وارد ریه‌هایتان می‌شود و در هر کدام پخش می‌شود، احساس کنید. وقتی نفس خود را به بیرون می‌دهید، تصور کنید که تمام منفی‌ها و ناخالصی‌ها، به شکل کربن دی اکسید، بدن‌تان را ترک می‌کنند. حال به آرامی شروع به تمیز کردن ذهن خود از تمام افکار بکنید. این کار دشوار است و به مقدار قابل توجهی صبر، شکیبایی، تمرین و کنترل ذهن نیاز دارد. آرام بمانید و بگذارید بدن‌تان وظایف و کارهای داوطلبانه‌ی خودش را انجام دهد. تمام زنجیره‌های ذهنی که شما را عقب نگه می‌دارند، بشکنید. خودتان را به عنوان کسی که در طرح خلقت، منحصر به فرد و ویژه است، بپذیرید. حالتی که اکنون در خود می‌یابید به آرامش درونی مشهور است.

ممنون باشید :

گله کردن در مورد نداشته‌هایتان را رها کنید. برای تمام چیزهایی که دارید و برای تمام چیزهایی که مورد لطف و نعمت واقع شده‌اید، ممنون باشید. به اطراف خود نگاه کنید. میلیون‌ها افراد وجود دارند که خوشبختی کمتری از شما دارند. حق شناسی، ارتباط ویژه‌ای با آرامش درونی دارد.
خود را همان طور که هستید بپذیرید :
شما همان کسی هستید که هستید؛ به خاطر دلیلی. شکایت نکنید. با خودتان، بدن‌تان، ذهن‌تان و روح‌تان، راحت باشید. این کار به کاهش برخوردها و کشمکش‌های درونی شما، کمک خواهد کرد.

به طور مرتب مدیتیشن انجام دهید :

مدیتیشن منظم همانند تکنیک‌های مدیتیشن یوگای ویژه، به کنترل کردن ذهن به روش مثبت، کمک می‌کند. با طبیعت ارتباط برقرار بکنید. اگر ممکن است وقتی را در بیرون صرف کنید و از یک محل آرام بازدید کنید – آن می‌تواند پارک، دریاچه، بالای تپه و یا جایی در حومه‌ی شهر باشد. چشمانتان را ببندید، ارتباط خود را با دنیا قطع کنید و با طبیعت ارتباط برقرار بکنید. این یک روش شگفت انگیز و جالب برای کشف و دست یابی به آرامش درونی است.
برخی چیزها وجود دارند که اگر دوست دارید به آرامش درونی دست پیدا کنید باید در ذهن داشته باشید. دوباره باید گفت که هیچ کس نمی‌تواند آن را به شما بدهد. آن چیزی است که باید کشف کنید و از آن لذت ببرید.

منبع:راسخون