آشنایی با انواع گیاهان زینتی و آپارتمانی

آشنایی با انواع گیاهان زینتی و آپارتمانی

1. آرمریا: گیاهی پوششی و همیشه سبز است. این گیاه زینتی دارای گلهای زیبا و معطر می باشد و مناسب برای کاشت در باغها، باغهای ساحلی و مناطق مرزبندی و ساحلی می باشد. نامهای دیگر این گیاه در کشور ما عبارتند از: عود قرمز و چمن هلندی.

پرورش گیاهان آپارتمانی,گیاهان زینتی,گل و گیاهان آپارتمانی

2. آرالیای ژاپنی: گیاه آپارتمانی با برگ‌های لوب‌دار، براق و سبز تیره به قطر 40-20 سانتی‌متر است. برای مكان‌های سایه و خنك نیز مناسب است. برگها ي آن، پنجه اي شكل خيلي طويل ، سبز روشن و شفاف كه از 5 يا 7 يا 9 لب تشكيل شده اند. گلهای آرالیای ژاپنی كوچك و به رنگ سبز و به شكل چتر و معمولاً زیاد قابل توجه نيست. آرالیای ژاپنی بعنوان گياه خانگي يا در بعضي جاها ( مناطق با پناهگاه هاي بدون آفتاب و باد ) ميتوان آنها را در حياط پاسيو يا باغها كشت كرد.

گل و گیاهان آپارتمانی,گلها و گیاهان زینتی,انواع گیاهان زینتی

3. آرالیای برگ پهن: فاتسیا درختچه ای همیشه سبز از 3 تا 6 متر ارتفاع دارد. از خانواده آرالیاسه (پیچک) می باشد. ساقه ی این گیاه منشعب است. برگ ها بزرگ هستند و به 25 الی 30 سانتی متر می رسند. گاهی دمبرگ ها به طولی حدود 50 سانتی متر می رسند. برای نگهداری از این گیاه بهتر از دور از نور مستقیم آفتاب باشد. اما در صورتی که مکان نگهداری سرد باشد وجود نور ضروری است.

انواع گیاهان آپارتمانی,گل و گیاهان زینتی,پرورش گیاهان زینتی

4. آزالیا: ارتفاع و گسترش آن به حدود ۵/۱ متر می رسد، برگچه های این گونه سبز تیره، نیزه ای یا و تخم مرغی باریک می باشد. گل های آزاله معمولا اواسط بهار باز می شوند و به شکل قیفی، به قطر ۵ تا ۸ سانتی متر و به طول ۳ سانتی متر هستند. گل ها به صورت خوشه ای از ۲ تا ۵ گل در انتهای شاخه ظاهر می شوند. نامهای دیگر این گل:خرزهره هندی،گل صد تومانی.

انواع گیاهان زینتی,انواع گیاهان آپارتمانی,گیاهان زینتی

گردآوری بخش علمی بیتوته

منبع: nargil.ir