آشپزخانه تکانی برای عید نوروز سال جدید

آشپزخانه تکانی برای عید نوروز سال جدید

 

در واقع از آنجا که معمولا زنان زمان قابل توجهی را در آشپزخانه صرف می‌کنند، بهتر است به چیدمان آشپزخانه توجه ویژه‌ای شود و از رنگ‌های شاد، گلدان‌های پر از گل و وسایل مختلفی برای تزئین قلب خانه کمک گرفت و محیطی دلچسب را در خانه فراهم ساخت.

قرمز و نارنجی از رنگ‌هایی هستند که کار‌شناسان حوزه طراحی داخلی به استفاده از آن در چیدمان آشپزخانه تاکید دارند و آن‌ها را در فراهم کردن محیطی شاد و آرام برای اعضای خانواده موثر می‌دانند علاوه بر این، چنین رنگ‌هایی به افزایش اشتها و هضم بهتر غذا نیز کمک می‌کنند.

برای افرادی که در آشپزخانه، کابینت‌هایی به رنگ سفید، شیری یا کرم نصب کرده‌اند و قصد رنگ آمیزی دیوار‌ها یا تعویض کاشی‌ها را دارند، استفاده از عناصر تزئینی با ترکیب رنگ‌های قرمز و سبز و دیوارهایی به رنگ زرد کمرنگ نه تنها انرژی بخش خواهد بود بلکه به بازتاب نور خورشید از دیوار‌ها کمک می‌کند و فضای آشپزخانه را دل انگیز جلوه خواهد داد.

در آشپزخانه‌ای با کابینت‌هایی به رنگ چوب یا قهوه‌ای تیره رنگ بهتر است از رنگ‌هایی با پس زمینه طلایی و خردلی استفاده شود. انتخاب صفحه روی کابینت نیز توصیه می‌شود گل بهی بوده و پرده و کناره دیوار پنجره‌ها نیز از قهوه‌ای کم رنگ استفاده شود. برای صرف غذا در فضایی رویایی و آرام بخش نیز استفاده از ترکیب رنگ بنفش پررنگ و شیری پیشنهاد می‌شود. رنگ بنفش دیوار‌ها با چیدمانی شامل دیوارکوب، صندلی‌ها و کف پوش شیری رنگ فضای آشپزخانه یا اتاق ناهار خوری را زیبا و مجلل خواهد کرد.

نباید فراموش کرد در آشپز خانه‌هایی که در موقعیت شمال قرار داشته و آفتابگیر نیستند استفاده از رنگ‌های سرد مانند آبی و رنگ‌هایی که نور را جذب کرده و منعکس نمی‌کنند، فضای اتاق را بی‌روح، غم زده و کوچک جلوه می‌دهد
همچنین برای پر شکوه و با طراوت جلوه دادن فضای آشپزخانه توصیه می‌شود گلدان‌هایی شیشه‌ای با گل‌های بنفش، زرد و آبی تزئین شوند و آن‌ها روی میز آشپزخانه یا صفحه کابینت قرار داده شوند. می‌توان از لاله‌های قرمز و صورتی رنگ نیزبرای شاد کردن فضا و بهاری جلوه دادن آشپزخانه کمک گرفت.به طور قطع رایحه گلهایی مانند اسطوخودوس یا برگ لیمو، دارچین، میخک، اکالیپتوس، گل یاس،، کاج و رز در کنار عطر شمع‌های خوش رایحه و میوه‌های رنگارنگ، حال و هوای آشپز خانه را تغییر می‌دهد و اعضای خانه و میهمان‌ها را از یکنواختی و روزمرگی‌‌ رها خواهد کرد. نباید فراموش کرد در آشپز خانه‌هایی که در موقعیت شمال قرار داشته و آفتابگیر نیستند استفاده از رنگ‌های سرد مانند آبی و رنگ‌هایی که نور را جذب کرده و منعکس نمی‌کنند، فضای اتاق را بی‌روح، غم زده و کوچک جلوه می‌دهد.