آموزش تازه نگه داشتن سبزی خوردن

آموزش تازه نگه داشتن سبزی خوردن

استفاده از دستمال های آشپزخانه و کیسه پلاستیک برای تازه نگه داشتن سبزیجات

این روش شاید یکی از رایج ترین روش های نگهداری کاهو است که شامل شستن و خشک‌ کردن برگ‌ها، سپس قرار دادن آن‌ ها روی کاغذ و بعد پیچیدن آنها در کاغذ با کمترین هوا و سپس قرار دادن آن در کشوی یخچال است.

در این روش، کاغذ رطوبت اضافی سبزی ها را جذب می‌کند و مانع لزج شدن آن ها می‌شود. کیسه فریزر نیز مانع گردش پیدا کردن هوای اضافه می‌شود در نتیجه روند پلاسیدگی را کند می‌کند و تا 5 روز سبزی سالم می‌ماند پس از 7 روز، برخی از برگ ها پلاسیده می‌شود اما قابل خوردن است.

جعبه و دستمال کاغذی برای تازه نگه داشتن سبزیجات

در این روش، یک ظرف پلاستیکی با کاغذ پوشیده می‌شود. سبزیها را در آن‌ قرار می دهند و سپس با لایه ای از کاغذ پوشیده می شود. ظرف را نیز می بندیم جعبه از آسیب رسیدن به سبزی ها پیشگیری می کند. در این روش تا 5 روز سبزی ها سالم و تازه می ماند، پس از 7 روز برخی برگ ها پلاسیده می شود اما قابل خوردن خواهد بود و پس از 10 روز غیر قابل‌ خوردن.

یک کیسه پلاستیکی و هوا برای تازه نگه داشتن سبزیجات

در این روش سبزیها، در یک کیسه قرار می گیرد کمی در آن هوا دمیده می‌شود، سپس کیسه از بالا پیچیده و با یک باند لاستیکی بسته می‌شود. هوای کافی باعث تازه ماندن سبزی می شود. در این روش نیز سبزی ها تا 7 روز خوب و سالم می ماند.

پس‌ از این سه روش کدام را باید انتخاب کرد؟ برای ترد ماندن و ماندگاری طولانی‌ مدت روش 2 مناسب تر است و در صورتی‌ که قصد ندارید سبزی ها را برای بیش از یک هفته نگه‌ دارید می توانید از دو روش دیگر استفاده کنید.

منبع:خراسان نیوز