آموزش جلوگیری از هک شدن تلگرام

آموزش جلوگیری از هک شدن تلگرام

جدیدا در ssy باگی پیدا شده است که به وسیله آن می توان وارد حساب کاربری تلگرام یا هر حساب در شبکه های اجتماعی شد. ولی باید این اطمینان را به شما بدهیم که از این خبر نترسید زیرا ورود به این اطلاعات بسیار پیچیده و زمان بر می باشد و کار هر شخص عادی نمی باشد، بنابراین هرگونه خبر یا تبلیغات در این زمینه را جدی نگیرید.

ما در اینجا تنظیمات امنیتی تلگرام را به شما آموزش می دهیم:

این نرم افزار دارای یک خصوصیت به نام two step verification می باشد که با فعال کردن این گزینه و وارد کردن یک رمز در صورت ورود به تلگرام خود بجز کد ارسالی این نرم افزار این رمز را نیز از شما می خواهد، با وجود این رمز دیگر افراد هکر نمی توانند به حساب کاربری شما دسترسی پیدا کنند.

در این قسمت آموزش تصویری را برای شما قرار داده ایم:

telegram1

در قسمت تنظیمات تلگرام به گزینه privacy بروید گزینه two step verification را انتخاب کنید و به قسمت وارد کردن رمز عبور امنیتی بروید ، بعد از اینکه رمز عبور خود را وارد کردید از شما درخواست password hint به معنی راهنمای یادآوری پرسیده خواهد شد که اگر احتیاج دیدید آن را پر کنید ، در مرحله بعد از شما یک ایمیل خواسته می شود که برای بازیابی مورد استفاده قرار می گیرد ، اگر باز هم به این گزینه احتیاج نداشتید گزینه skip را بزنید و این بخش اتمام پیدا می کند.

درمان (Active sessions)

telegram3

بعضی مواقع این حس به هرکسی دست می دهد که شخص دیگری وارد حساب کاربری خود است در این مواقع به قسمت Active sessions می روید تا از این نگرانی رها شوید. به بخش setting وارد شوید با وارد شدن به گزینه privacy به تنظیمات خصوصی حساب کاربری خود وارد شوید و به قسمت Active sessions بروید در این بخش شما می توانید اشخاصی که به حساب شما وارد شده اند را ببنید ، توجه داشته باشید که وجود شخص دیگر کامپیوتر شما یا وسیله ارتباطی دیگر شما نباشد که با مشاهده ip هر کدام از این وسیله ها می توانید آنها را شناسایی کنید ، در غیر این صورت با کلیک روی گزینه terminate تمام اتصالات را قطع کنید .

قابل ذکر است که تلگرام قادر است ip دستگاه هایی که به حساب کاربری شما وصل هستند را شناسایی کنند و در صورت لزوم می توانید این ادرس را بردارید و به پلیس فتا مراجعه کنید و شکایت خود را تنظیم کنید .

منبع: localfa.ir