آموزش ریست کردن کولر گازی

آموزش ریست کردن کولر گازی

 کولر گازی

کولرهای گازی یکی از اصلی ترین وسایل سرمایشی به شمار می روند . امروزه کمتر خانه ای را می توان پیدا کرد که در آن از کولر گازی استفاده نشده باشد. کولرهای گازی به دلیل قابلیت های گسترده مانند قابلیت تنظیم دمای خروجی ، محبوب ترین وسیله تهویه مطبوع در داخل کشور به شمار می روند و در اکثر مناطق کشور از این ابزار استفاده می شود . کولرهای گازی دارای ساختاری پیچیده هستند و همین پیچیدگی ساختار باعث می شود تا اطلاعات در دسترس برای افراد عادی بسیار کم باشد.
در هنگام استفاده از کولرهای گازی و یا در بعضی موارد ممکن است مسائل یا مشکلاتی پیش آید که به تبع آن شما مجبور شوید تا کولر گازی خود را ریست کنید . برای ریست کردن کولرگازی باید کولرگازی را خاموش کرده و برق اصلی کولرگازی را از فیوز اصلی قطع نمایید. حتما دقت داشته باشید که برق کولرگازی کاملاً قطع‌شده باشد .اگر فیوز مینیاتوری کولرگازی برای شما قابل شناسایی نیست یا به آن دسترسی ندارید می توانید برق اصلی خانه را قطع نمایید . بعد از قطع کردن برق اصلی ، باید باطری ریموت کنترل کولرگازی را جدا کرده و به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید.

آموزش و نحوه ریست کردن کولرگازی


بعد از گذشت حداقل 15 دقیقه ، می‌توانید برق کولرگازی را وصل کرده و باطری ریموت کنترل را هم در جای خود قرار دهید . با انجام این موارد ، مادربرد اصلی و تنظیمات کولرگازی به صورت کامل ریست شده و به تنظیمات اولیه خود باز خواهند گشت . پس از ریست کردن کامل کولر گازی ، شما می‌توانید با استفاده از آموزش کامل ریموت کنترل نحوه تنظیم برنامه‌های کولرگازی را انتخاب کرده و دربرترین و مناسب‌ترین حالت خود قرار دهید.
در صورتی که پس از ریست کامل کولر گازی ، هنوز هم با کولرگازی خود مشکل دارید ، به عنوان مثال در فصل سرما یا گرما باردهی مناسب توسط کولر گازی انجام نمیشود و یا عملکرد کولر گازی با مشکل مواجه گردیده است ، حتماً باید با تعمیرگاه تخصصی کولرگازی تماس گرفته و مشکل کولر خود را با یک تعمیرکار حرفه ای مطرح نمایید . در نظر داشته باشید که کولر را در سریع ترین زمان ممکن تعمیر کنید و تعمیر آن را به زمان دیگری موکول نکنید . این کار ممکن است باعث بروز مشکلات و معایب دیگری در کولر گازی شما گردد .

منبع:یکنام