آنتی بیوتیکی قدرتمند از دل طبیعت

آنتی بیوتیکی قدرتمند از دل طبیعت

آنتی بیوتیکی قدرتمند از دل طبیعت

در کنار ویتامین های A و K، ریحان حاوی مقادیر قابل توجه  و همچنین فلانوئیدهای محافظ DNA است. با توجه به مواد تشکیل دهنده مفید برای سلامت، ریحان یکی از آنتی بیوتیک های طبیعی قوی شناخته می شود.

دیر زمانی است که ریحان در پزشکی طبیعی کاربرد دارد و دلایل خوبی نیز برای این کار وجود دارند. این گیاه سرشار از مواد مغذی گیاهی تقویت کننده سلامت است و به عنوان یکی از قدرتمندترین آنتی بیوتیک های طبیعی شناخته می شود. در بسیاری از فرهنگ ها در سراسر جهان ریحان همچنان به عنوان گیاهی مقدس در نظر گرفته می شود.

بیش از ۶۰ نوع ریحان در جهان وجود دارند که در سه گروه شیرین، بنفش، و بوته‌ای دسته بندی شده اند. ریحان در آب و هوای گرم و استوایی رشد می کند. البته ریحان به راحتی در محیط مسقف نیز قابل پرورش است.

دلایل دیگری نیز وجود دارند که ریحان به عنوان یکی از سالم‌ترین گیاهان دارویی در جهان شناخته می شود. جدا از مزه منحصر به فرد و تندی که به غذا می بخشد، ریحان منبع خوبی برای مواد مغذی مانند ویتامین K است که برای لخته شدن خون ضروری است.

تنها دو قاشق غذاخوری ریحان می تواند ۲۹ درصد از ویتامین K توصیه شده برای مصرف روزانه را تامین کند. همچنین، ریحان سرشار از ویتامین A است که حاوی بتاکاروتن ها – آنتی اکسیدان هایی قدرتمند که از ساختار و پوشش سلولی، رگ های خونی، و آثار مخرب رادیکال های آزاد محافظت می کنند – است.

به بیان دیگر، مصرف ریحان می تواند مانع از اکسیداسیون کلسترول در خون شود و در نتیجه، از تصلب شرایین، نارسایی قلبی و سکته مغزی پیشگیری می کند.

درکنار ویتامین های A و K، ریحان حاوی مقادیر قابل توجه از آهن، کلسیم، منگنز، منیزیم، ویتامین C، پتاسیم و همچنین فلانوئیدهای محافظ DNA است. با توجه به مواد تشکیل دهنده مفید برای سلامت، ریحان یکی از آنتی بیوتیک های طبیعی قوی شناخته می شود.

فواید سلامت ریحان

منبعی فوق العاده از آنتی اکسیدان ها – چندین مطالعه تایید کرده اند که ریحان محافظی موثر در برابر مواد شیمیایی سمی و مواد سرطان‌زا است.

یک آنتی بیوتیک طبیعی – نتیجه یک مطالعه نشان داده است که ریحان به واسطه محتوای ضد میکروبی خود یک آنتی بیوتیک طبیعی قدرتمند است. شما با ترکیب ریحان و سیر احتمالا قدرتمندترین آنتی بیوتیک طبیعی را در اختیار خواهید داشت.

پاکسازی رگ های خونی – ریحان برای سلامت شریانی بسیار مفید است زیرا شریان ها را از کلسترول بد (LDL) پاکسازی می کند.

فواید دیگر – ریحان برای درمان و پیشگیری از مشکلات سلامت دیگر مانند سردرد، اسهال، یبوست، سرفه، دفع انگل، و کمک به کلیه ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع:راسخون