آنچه که باید درباره عکاسی و فیلمبرداری عروسی بدانید

آنچه که باید درباره عکاسی و فیلمبرداری عروسی بدانید

عکس و فیلم عروسی، مهم‌ترین یادگاری‌های شما از این مراسم است که تا پایان عمر برای‌تان می‌ماند و خاطرات آن روز شیرین را در ذهن‌تان زنده نگه می‌دارد. راه‌های زیادی برای پیدا کردن یک آتلیه عکاسی خوب وجود دارد، از پیشنهادات دوستان و فامیل گرفته تا جست و جوی اینترنتی.

انواع آلبوم‌های عروس

 اغلب آلبوم‌های عروس که در حال حاضر وجود دارند، در یکی از دو دسته ساده و ژورنالی قرار می‌گیرند. البته هر دوی این آلبوم‌ها می‌توانند در پوشش‌های زیبای چرم یا جیر با جلدهای حرفه‌ای و زیبا ارائه شوند. اما یک تفاوت اساسی بین آن دو است. آلبوم‌های ساده که در کشورهای اروپایی به آلبومهای Matted هم معروفند، معمولا توسط برنامه‌های کامپیوتری آماده طراحی می‌شوند. این آلبوم‌ها طرفداران زیادی ندارند و کمتر آتلیه عکسی را می‌بینید که آن را به عنوان آلبوم اصلی به مشتریان نشان دهد. در این آلبوم‌ها معمولا عکس‌ها با کادرها و الگوهایی آماده در هر صفحه از یک تا چهار عکس قرار داده می‌شوند و به عنوان آلبوم‌های هدیه عروس و داماد در همان شب عروسی چاپ و صحافی شده و به آنها تقدیم می‌شود. همچنین برخی از آتلیه‌ها به عنوان خدمات جانبی به عروس و دامادهایی که ترجیح می‌دهند به جای آلبوم‌های گران‌قیمت تنها عکسهای‌شان را چاپ کنند این گزینه را که قیمت کمتری دارد پیشنهاد می‌کنند.

آلبوم‌های دیگر انواع طراحی شده یا Flush-mount هستند که به آلبوم‌های ژورنالی، ژورنال عروس ایتالیایی یا آلبوم‌های مجله‌ای (magazine style) هم معروفند. این آلبوم‌های عروس از نظر طراحی هیچ محدودیتی به جز مهارت عکاس و تصور طراح آن ندارند. طراحی این ژورنال‌ها بسته به شخصی که آنها را طراحی می‌کند از طراحی‌هایی شبیه به همان آلبوم‌های قبلی یا صفحاتی رویایی شبیه به مجلات مد متفاوت است و به همین دلیل قیمت آنها بسته به دستمزد شخصی که روی آن کار می‌کند بسیار متغیر است. یکی از نقاط مشترک اغلب صفحاتی که به این صورت طراحی می‌شود، استفاده از عکس‌ها به صورت ترکیبی است. به طوری که کمترین لبه‌های عکس را شامل شده و عکس‌ها به گونه‌ای قرار می‌گیرند که در همدیگر و در زمینه ادغام می‌شوند. هر آتلیه عکس یک استایل مخصوص خود را برای طراحی‌های آلبوم‌های عروس خود استفاده می‌کند.

آلبوم دستی، پرهزینه یا یک ضرورت؟

عکس‌هایی که شما می‌گیرید معمولا خام به حساب می‌آیند ودر آتلیه با تکنیک‌های فتوشاپ روتوش می‌شوند و به لحاظ روشنایی ورنگ و تناسب تنظیم می‌شوند. عکاسان آتلیه‌ها با تکنیک‌های عکاسی، بازی با لنز و فضا و نور، فیگورهای مختلف، آرایش سوژه‌ها، عکس‌های مدلینگ که گاهی با نمونه‌های روز دنیا نیز برابری می‌کند، چهره‌ای متفاوت و به یادماندنی از عروس و داماد می‌سازند. همچنین آلبوم‌هایی که این روزها مد شده، شامل 10 برگ 30 در 60 است که مانند مجله‌های مد، عکس عروس و داماد را در صفحات آلبوم چاپ می‌کنند. این آلبوم‌ها حس خوشایندی در مشتری ایجاد می‌کنند. قیمت این آلبوم‌ها معمولا از 400هزار تومان به بالاست.

axarosi1

اندازه‌های پرهزینه

عکس‌های شما ممکن است پرتره و اسپرت باشد. همچنین برای یک عکس بزرگ دو نفره در مقیاس 100 در 70 روی شاسی برای نصب روی دیوار خانه باید بین 160 تا 250 هزار تومان هزینه کنید. برای چند عکس 30 در 40 یا 30 در 100 روی شاسی برای اتاق خواب یا برای یادگاری دادن به پدر و مادر باید بین 50 تا 100 هزار تومان بپردازید. قیمت یک آلبوم 30 در 60 ده برگی حداقل 500 هزار تومان است.

عکس‌هایی که باید در آلبوم‌تان داشته باشید

کارت دعوت عروسی

لباس عروسی آویزان‌شده روی رخت‌آویز

حلقه نامزدی و عروسی

عروس و ساقدوش‌هایش

داماد و ساقدوش‌هایش

جواهرات عروس

لحظه قرار دادن تور روی سر عروس در آرایشگاه

لحظه‌ای که داماد کتش را می‌پوشد و مشغول درست کردن یقه یا گره زدن کروات است

لحظه‌ای که داماد جلوی در آرایشگاه عروس از ماشین پیاده می‌شود

عروس و داماد وقتی که اولین بار دم در آرایشگاه همدیگر را می‌بینند

عروس، داماد، همه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها

لحظه امضای قباله سر سفره عقد

برش کیک

لحظه خداحافظی عروس و داماد از خانواده

موقع انتخاب آتلیه به این نکات هم توجه کنید:

سطح تجربه تیم عکاسی و فیلم‌برداری را محک بزنید

به محل دفتر موسسه دقت کنید و مطمئن شوید که آتلیه مورد نظر عضو اتحادیه است یا نه.

قاطی واسطه بازی‌ها نشوید و مراقب کلاهبرداران باشید.

جزئیات کاری که می‌خواهید و آلبوم مورد نظرتان را در قرارداد ذکر کنید.

عکس‌های دلخواه عروسی‌تان را برای عکاس توصیف کنید.

حتما قبل از قرارداد بستن بپرسید هزینه چاپ عکس یا درست کردن آلبوم روی هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید اعمال می‌شود یا نه.

آتلیه‌ای را انتخاب کنید که امنیت عکس‌های شما را تضمین می‌کند

اگر عکاسی روی روتوش خیلی تاکید می‌کند، دو برابر حواس‌تان را جمع کنید. چون روتوش بیش از حد چهره شما را با آن همه آرایش و… بسیار مصنوعی جلوه می‌دهد.

منبع: www.asemooni.com