چگونه استعداد خود را به یک تجارت موفق تبدیل کنید

چگونه استعداد خود را به یک تجارت موفق تبدیل کنید

1 . استعداد شما چطور و به چه شکلی منحصر بفرد است؟

شما مهارتهایی در خودتان دارید که شما را منحصر بفرد می‌سازد. نکته اینجاست که بفهمید آن مهارتها به چه شکلی خاص هستند و چطور می‌توانید بازاری برایش پیدا کنید.

به حتم می‌گویم که در این اقتصادِ همیشه در حال گسترش و بی حد و مرز امروزی، برای هر کسی چیزی وجود دارد که قابل ارائه باشد. خوب حالا شما چطور می‌توانید با ارائه یک چیز متفاوت و یکتا از خودتان جایی در این تجارت جهانی برای خودتان باز کنید؟

2 . چطور می‌توانید استعداد خود را تشخیص داده و عرضه کنید؟

وقتیکه لیست کاملی از مهارتهای خوب خود تهیه کردید، در نظر بگیرید که چطور می‌توانید بعضی از اینها را به یک تجارت قابل ارائه تبدیل کنید. یکی از بهترین روشها برای این تبدیل این است که این جمله دیگران را به یاد بیاورید، “تو خیلی خوب اینکار رو بلدی؛ میتونی لطفاً برای من هم همین کار رو انجام بدی؟”

برای مثال یکبار خانمی را ملاقات کردم که، در نقاشی روی دیوار مهارت داشت. عاشق نقاشی بود و بطور اتفاقی دیوارهای مهد کودک فرزندش را نقاشی کرده بود.

بعدش یک نفر کار او را دید و خوشش آمد و از او خواست مهد کودکش را هم نقاشی کند. چند وقت بعد کس دیگری همان نقاشیها را دید و دنبال نقاش گشت و تقاضای همان کار را نمود. بقیه‌اش را خودتان می‌توانید حدس بزنید: این استعداد او در همه جا استقبال شد. این خانم نقاش سریعاً فهمید که استعدادش قابلیت عرضه تجاری را دارد و کسان زیادی هم این موضوع را به او می‌گفتند، “خیلی جالب و قشنگه! میتونی برای اتاق بچه‌ام همین کار رو بکنی؟”

خوب حالا به کارهای گذشته خود فکر کنید، مهارتهایی که بخاطرش مورد ستایش و تمجید قرار گرفتید. بعد فکر خود را متمرکز کنید و ببینید چطور می‌توانید آن را به یک محصول یا خدمات موفق تجاری تبدیل کنید. چه خدماتی می‌توانید ارائه کنید که دیگران حاضرند برایش پول بدهند؟

3 . تقاضای بازار برای چیزی که شما استعدادش را دارید چطور است؟

در ابتدای کار وقتیکه یک پروژه جنبی را می‌خواهید بصورت آزمایشی شروع کنید معرفی شما توسط کسانی که کارهای شما را دیده یا خریده‌اند همیشه بهترین راه است؛ ولی اگر دنبال یک تجارت واقعی هستید، باید تقاضای بازار را در نظر داشته باشید. برای مثال، اگر حسابدار با استعدادی هستید، ولی در یک شهر کوچک زندگی می‌کنید، ممکن است تقاضای بازار در شهر کوچک برای خدمات شما کافی نباشد.

خوشبختانه شما و البته همه‌ی ما، در عصر اینترنت زندگی می‌کنیم. حالا چطور می‌توانید خدمات حسابداری و دفترداری خود را با استفاده از اینترنت در منطقه جغرافیایی وسیعتر رشد و گسترش دهید؟

با وجود دفتر کار فیزیکی که دارید، فروش آنلاین هم می‌تواند یکی از ابزارهای کلیدی گسترش و رشد بازار کار شما باشد. محیط آنلاین یکی از بهترین روشهای تکمیلی برای افزایش درآمد شماست و خیلی سریع بعنوان یکی از روشهای تجاری بین همه جا افتاده است.

هر راهی که برای افزایش تجارت آنلاین شما وجود دارد، آن را پیدا کنید و دنبالش باشید.

4 . چطور می‌توانید با کمک دیگران مهارتهای خود را توسعه دهید؟

یکی از جنبه‌های نادیده گرفته شده برای تبدیل استعداد طبیعی شما به یک تجارت موفق این است که چطور می‌توانید از وجود دیگران برای توسعه تجارت خود استفاده کنید. شما در ابتدا خودتان مسئول شروع کار هستید، ولی اگر قرار است توسعه یابد، نیاز به کمک دیگران دارید تا آن را مدیریت کنید.

اعضای دیگر تیمی که برای کمک به خودتان تشکیل می‌دهید مهارتهایی مثل شما ندارند، ولی استعدادهای خودشان را برای کمک به شما دارند. آنها چطور می‌توانند از استعدادهای خودشان برای رشد و توسعه تجارت شما استفاده کنند؟ به طراحان، مدیران سایت، حسابداران و حقوقدانان حرفه‌ای و اعضای مهم دیگر در فروش و بازاریابی فکر کنید. شما به بعضی یا همه‌ی اینها نیاز دارید تا از یک فروشگاه یک‌نفره یه یک موسسه در حال شکوفایی رشد و توسعه پیدا کنید.

5 . چه زمانی می‌توانید شروع کنید؟

بزرگترین کلید رشد و توسعه یک کار تجاری که از مهارتهای طبیعی شما قدرت می‌گیرد این است که در سریعترین زمان ممکن شروع کنید. با حجم وسیعی از کارهایی که باید انجام دهید غافلگیر و ناتوان نشوید – امتحان کنید!

اگر فکر می‌کنید مشکل است، از یک برنامه گام به گام برای شروع استفاده کنید. ولی مهمترین بخش این است که همین الان شروع کنید!