اشتباهات متداول کار با تردمیل

اشتباهات متداول کار با تردمیل

کار یا دویدن بر روی تردمیل در خانه و یا در باشگاه چنانچه به درستی انجام شود، می‌تواند راهی بسیار عالی جهت رسیدن به تندرستی و خوش اندامی باشد. با این حال، اکثر افراد، ندانسته، مرتکب چند اشتباه عادی و متداول شده که می‌تواند نتایج حرکت ورزشی آنها را تحت‌الشعاع قرار دهد. در این مقاله فهرستی از متداول‌ترین اشتباهاتی که افراد در حین دویدن بر روی تردمیل مرتکب می‌شوند را معرفی خواهیم کرد.

دویدن با سرعت آهسته …

… ممکن است طول گام شما را کوتاه کرده و خطر لغزش یا پشت پا خوردن و افتادن از تردمیل را افزایش ‌دهد.
آیا دویدن در بیرون از منزل دقیقاً مانند دویدن بر روی تردمیل است؟ قطعاً خیر. هنگامی که در بیرون از خانه می‌دوید، بدن خود را به سمت جلو حرکت داده تا از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر حرکت کنید. در مقابل، به هنگام دویدن بر روی تردمیل، بدن شما در همان نقطه باقی مانده و شما تنها با بلند کردن پاهای خود می‌توانید بدوید. این نوع دویدن غیر طبیعی بوده به گونه‌ای که سبک دویدن شما را به طور کامل تغییر می‌دهد.
جدای از آن، بسیاری از مردم اشتباهات دیگر خاصی را در حین دویدن بر روی تردمیل انجام می‌دهند بدون آنکه از آن اشتباهات آگاهی داشته باشند. از اینرو، در ذیل فهرستی از متداول‌ترین اشتباهاتی که بایستی در حین تلاش برای کم کردن وزن خود بر روی تردمیل از انجام آنها خودداری کنید آورده شده است.

عدم داشتن تمرکز

 

بسیاری از افراد کار با تردمیل را بسیار خسته کننده‌ی می‌دانند، اما به دلیل از دست دادن وزن آن را انجام می‌دهند. در چنین وضعیتی، سعی می‌کنند در حین کار با تردمیل، تلویزیون را روشن کرده و برنامه‌ی مورد علاقه‌ی خود را تماشا ‌کنند و یا کتاب یا مجله‌ای برداشته و شروع به ورق زدن آن می‌کنند. با این حال، این امر نشان دهنده‌ی عدم تمرکز بوده که می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در وضعیت قرار گیری بدن و گام برداشتن طبیعی شما شود. از اینرو، بر روی وضعیت قرار گیری بدن و تکنیک‌ها کلی راه رفتن خود متمرکز شده فعالیت خواندن را برای زمان سرد کردن بدن نگه دارید.

جا انداختن و صرف نظر از گرم کردن و سرد کردن بدن خود

 

هنگامی که با کمبود وقت مواجه هستید، بر روی تردمیل رفته و برای مدت معلوم بر روی آن دویده و سپس از آنجا بیرون می‌روید. با این حال، زمانی که بدین ترتیب صرفه جویی کردید می‌تواند آسیب خود را بر بدن شما گذاشته و موجب درد و آسیب دیدگی شما برای مدت طولانی شود. به منظور پیشگیری از این وضعیت، پیش از دویدن بر روی تردمیل، به مدت پنج تا ده دقیقه بدن خود را به خوبی با چرخاندن دورانی ران و باسن، لمس انگشتان پا، و غیره گرم کنید.
همانند گرم کردن، سرد کردن بدن (با انجام حرکات ورزشی) پس از تردمیل نیز دارای اهمیت است. به دلیل زمان فعال دویدن، جریان خون به طرز قابل توجهی افزایش یافته که نیاز است به آهستگی به حالت عادی بازگردد. اگر پس از فعالیت دویدن با گام سریع، بدن خود را به تدریج سرد نکنید، ممکن است احساس سرگیجه و ناراحتی به شما دست دهد.

گام‌های بلند همراه با تغییر و نوسان بازوها

 

برداشتن گام‌های بلند به منظور پوشش ناحیه‌ای بیشتر با تعداد گام‌های کمتر، روش بسیار ناکارآمدی است که می‌تواند برای شما نیز خطرناک باشد. با جهش بالاتر با گام‌های بلند انرژی بسیار زیادی را اتلاف کرده و در نتیجه، نمی‌توانید به دلیل خستگی، مدت زمان بیشتری کار کنید. علاوه بر آن، ممکن است با صفحه‌ی جلویی دستگاه برخورد کرده که می‌تواند موجب افتادن شما و صدمه دیدگی سخت شما شود.
در خصوص بازوان بایستی گفت که به پرواز در آوردن دستها به خارج و به نوسان در آوردن آنها همانطور که راه می‌روید، کار اشتباهی است. این حرکت انرژی مضاعفی را مصرف کرده که می‌تواند برای ورزش بیشتر مورد استفاده قرار گیرد. بهتر آن است که دستان یا بازوهای خود را به طور عادی در حین حرکت با گام آهسته در طرفین خود قرار دهید. هنگامی که به حالت دویدن آهسته در آمدید، بازوان خود را به موازات یکدیگر خم کرده و با زاویه‌ی 90 درجه اجازه دهید همگام با پاهای شما به طور طبیعی به نوسان در آیند.

تکرار روال همیشگی

ماه‌های متمادی بعضی افراد با تردمیل کار کرده، اما هیچ کاهش وزن محسوسی را مشاهده نمی‌کنند. به چه علت این گونه می‌شود؟ خوب بایستی گفت که چنانچه به طور مداوم هر روز یک کار را انجام دهید، به این معنی که با یک سرعت و برای مدت زمان یکسان بدوید، چه تأثیر قابل توجهی بر بدن شما خواهد داشت؟ به منظور رسیدن به هدف کاهش وزن و یا حفظ تناسب اندام، اهمیت دارد که کار روی تردمیل را تشدید سازید؛ به این معنا که سرعت دویدن روی تردمیل را به تدریج افزایش داده و ساعت‌های کار با آن را نیز تا حدی افزایش دهید.

نگه داشتن دسته‌ی تردمیل

به منظور بدست آوردن کامل مزایای کار با تردمیل، اهمیت دارد که کمی سخت‌تر کار کرده و به بدن تا حد معینی فشار آورید. راه رفتن بر روی سطح شیب‌دار بهتر از راه رفتن روی سطح افقی است به این دلیل که هنگامی که بر روی سطح شیب‌دار راه می‌روید، پاهای شما کشیده شده تا کار بیشتری کرده و در نتیجه کالری‌های بیشتری می‌سوزانید. با این حال، اگر دسته‌ها یا میله‌های کناری تردمیل را بگیرید، حتی با دویدن در سطح شیب‌دار نیز کمکی به کاهش وزن نخواهد کرد. با این کار، وزن بدن که توسط پاها تحمل می‌شود به دستان شما منتقل شده و هیچ فشار دیگری بر روی پاهای شما نخواهد بود. به همین دلیل به قدر کافی کالری نسوزانده و در نهایت هیچ نشانه‌ای از کاهش وزن را مشاهده نخواهید کرد.

پریدن از روی تردمیل در حال حرکت

پریدن از روی تردمیل در حال حرکت به منظور استراحت و خشک کردن عرق و یا به منظور نوشیدن جرعه‌ای آب بسیار خطرناک است. این کار جریان تمرین شما را مختل ساخته و به مفاصل صدمه زده و مهمتر از همه احتمال آسیب‌دیدگی را افزایش می‌دهد. همیشه بهتر است که سرعت دستگاه را کاهش داده و سپس در زمان مناسب از تردمیل پایین بیایید.
برای آنکه بهترین استفاده را از تمرین با تردمیل بگیرید، اشتباهاتی که در بالا ذکر شد را مرتکب نشوید و سعی کنید تکنیک استفاده از تردمیل را تصحیح کنید. همچنین از یک رژیم غذایی مناسب پیروی کرده، مقدار زیادی مایعات و آب به جهت حفظ آب بدن خود نوشیده و بالاتر از همه، نگرش مثبتی را در حین انجام هرگونه حرکت ورزشی داشته باشید.

منبع : rasekhoon.net