چگونه اشتهای خود را افزایش دهیم

چگونه اشتهای خود را افزایش دهیم

چگونه اشتهای خود را افزایش دهیم

چگونه اشتهای خود را به طور طبیعی افزایش دهم؟ آیا این سئوال به طور مداوم فکر شما را به خود مشغول ساخته است؟ اگر بله، در این صورت راه‌های انجام این کار را که در این مقاله آورده شده به شما تا حد زیادی کمک خواهند کرد.
افزایش اشتهای خوردن مواد غذایی برای کسانی که آرزوی افزایش وزن و یا حفظ وزن خود را در طول دوره‌ی بیماری دارند، بسیار ضروری است. با حفظ یک شیوه‌ی زندگی خوب و پیروی از قواعد صحیح غذا خوردن، می‌توانید اشتهای خود را در طول یک دوره‌ی زمانی به طور طبیعی افزایش دهید. با خواندن توصیه‌هایی که در پاراگراف‌های پیش رو آورده شده است، می‌توانید از آنها جهت افزایش اشتهای خود کمک بگیرید.

راه‌های افزایش اشتها

مناسب‌ترین راه افزایش اشتها تنظیم و پیروی از یک برنامه‌ی زمان بندی شده برای خوردن غذا است. شما بایستی به طور کامل از کارهای اشتباهی همچون نخوردن هیچگونه ماده‌ی غذایی برای مدت زمان طولانی و یا خوردن بیش از حد غذا در یک زمان معلوم خودداری کنید. می‌توانید بجای صرف یک وعده‌ی غذایی حجیم و بزرگ، چند وعده‌ی غذایی مختصر را خورده تا اشتهای خود را افزایش دهید. مقدار غذایی که هر روز صرف می‌کنید نیز در تلاش برای افزایش اشتهای‌تان دارای اهمیت است. کاری که می‌توانید انجام دهید این است که مقدار غذای مصرفی خود را به آرامی و به طور پیوسته افزایش دهید و این کار به شما در افزایش میل به خوردن کمک خواهد کرد. طبق گفته‌ و دیدگاه چندین متخصص امر تغذیه، وارد نمودن مواد غذایی حاوی پروتئین به رژیم غذایی روزانه‌ی خود قطعاً می‌تواند به شما در افزایش اشتهای خود به خوردن کمک نماید. خوردن غذاهایی که دوست دارید همچنین می‌تواند راهی مؤثر در جهت غلبه بر اشتهای از دست رفته‌تان باشد. مصرف مواد غذایی که مقدار نسبتاً زیادی از کالری‌ بدن را تأمین می‌کنند نیز احتمالاً به شما کمک می‌نماید. به خاطر داشته باشید که تمام تلاش خود را کرده غذاهای سالم مصرف نموده به خوردن فست فود روی نیاورید.
مصرف گیاهان و مکمل‌های طبیعی مانند زنجبیل، میخک، سیر، چای سبز، هل و فلفل می‌تواند به این امر کمک کند. قاشقک (skullcap) و گاوزبان اروپایی نیز گیاهانی هستند که می‌توانند کمک کنند. از دست دادن اشتها می‌تواند به دلیل عوارض جانبی بوجود آمده در درمان سرطان در بسیاری از افراد باشد. پزشکان و متخصصین تغذیه ممکن است به بیماران مبتلا به سرطان مصرف برخی داروهایی که می‌توانند به عنوان محرک‌های سریع اشتها عمل کنند را توصیه نمایند. ترکیباتی مانند روغن زیتون، کره بادام زمینی و روغن کانولا همچنین می‌توانند به منظور تحریک اشتها توسط پزشکان توصیه به مصرف شوند.
ریشه زنجبیل و شنبلیله به عنوان محرک‌های اشتها شناخته شده‌اند که برای کودکان ایده‌آل می‌باشند. اشتباه دیگری که توسط افراد انجام می‌شود، نوشیدن مقدار زیادی آب در بین صرف وعده‌های غذایی است. با این کار، به این افراد احساس سیری موقت دست می‌دهد. فرد بایستی از نوشید آب بیش از حد تا زمان تمام شدن غذای خود اجتناب کند. همین امر برای نوشیدنی‌های گازدار نیز صادق است. از نوشیدن بیش از حد نوشابه قبل و در طول صرف وعده‌های غذایی خودداری کنید، به این دلیل که هرگز نمی‌توانند جایگزینی برای مواد غذایی با کیفیت باشند. از خوردن مواد غذایی که حاوی میزان بسیار زیاد فیبر می‌باشند نیز بایستی خودداری شود.
ورزش مناسب و کافی به منظور بیشترین بهره‌برداری از غذای خورده شده یک ضرورت است. ورزش‌هایی مانند دوچرخه سواری، دویدن آهسته، دو و پیاده روی می‌توانند به افزایش قدرت بدنی و افزایش اشتها برای صرف غذا کمک کنند.
به منظور درمان این وضعیت از یک متخصص تغذیه کمک بخواهید، به این دلیل که تنها اوست که می‌تواند علت پایین بودن اشتهای شما را تشخیص داده و درمان مناسب را تجویز نماید. برای بهتر کردن وضعیت خود به طور غیر مشخص و بی‌هدف به خوردن مبادرت نکنید و تنها برای چند روز ورزش ننمایید.

منبع:راسخون