انتخاب بهترین مولتی ویتامین

انتخاب بهترین مولتی ویتامین

انتخاب بهترین مولتی ویتامین

با در اختیار داشتن چندین گزینه در خصوص یافتن بهترین مولتی ویتامین ممکن است انتخاب یک نوع از آن کار آسانی به نظر نیاید. این مقاله چند نکته و شاخص را در خصوص چگونگی انتخاب آن معرفی می‌کند.
یک مولتی ویتامین در حالت ایده‌آل حاوی مقدار معینی از چندین ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما است. با این حال، از آنجا که انواع مختلفی از مولتی ویتامین وجود دارد، یافتن یک مورد از میان تمام مارک‌ها یا نام‌های تجاری مختلف موجود کار دشواری است.

نکاتی را که بایستی در نظر گرفت

Å اولین چیزی که ضرورت دارد بدانید این است که مولتی ویتامین را تنها بایستی در صورتی که دچار هرگونه کمبود تغذیه‌ای شده‌اید مصرف نمایید. بنابراین، عاقلانه است که ابتدا با پزشک در این خصوص مشورت نمایید. پزشک پس از انجام آزمایشات مورد نیاز، بهترین شخصی خواهد بود که می‌تواند تعیین نماید به چه ویتامین و مواد معدنی در حقیقت نیاز دارید. با این اطلاعات، او قادر خواهد بود مولتی ویتامین مناسب شما را تجویز نماید. همواره توصیه می‌شود که تنها پس از مشورت با پزشک هرگونه مکمل تغذیه‌ای را مصرف نمایید.
Å دوم آنکه، سن، جنسیت، سلامت و رویهم رفته شیوه زندگی‌ فرد نیز بایستی پیش از تجویز یک مولتی ویتامین مناسب در نظر گرفته شوند. مولتی ویتامین‌های مختلفی وجود دارند که مناسب نیازهای متفاوتی هستند. نیازهای مردان به ویتامین متفاوت از زنان و کودکان در گروه‌های سنی مختلف است. افرادی که بالای 50 سال دارند به ویتامین D، B12 و کلسیم بیشتری نیاز دارند. خانمهای باردار بیشتر به فولیک اسید، آهن، روی و کلسیم نیاز دارند. بنابراین، عاقلانه است که برچسب محصول را در صورتی که دارای اطلاعاتی شبیه «مخصوصِ یا مناسب برای» است را مطالعه نمایید.
Å همچنین ضروری است که میزان ویتامین موجود در یک دوز و یا قرص را بررسی کنید. دوم آنکه، بایستی همچنین بررسی نمایید که آیا عاری از مواد افزودنی است یا خیر و حاوی هیچ گونه ماده‌ای که نسبت به آن آلرژی دارید، نباشد. مولتی ویتامین بایستی طبیعی بوده و نباید حاوی هیچ گونه رنگ و آلاینده‌ای باشد. بایستی به دنبال گواهی تأیید محصول از نظر عاری بودن از جیوه و سرب باشید. قرص مولتی ویتامین نیز بایستی مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز شما را تأمین کرده در حالی که اسیدهای موجود در دستگاه گوارش را حفظ نماید. مواد معدنی و ویتامین‌ها به طور ایده‌آل نبایستی در دستگاه گوارش شما از بین بروند.

نکاتی جهت انتخاب بهترین مولتی ویتامین

Å بایستی به دنبال ویتامین‌هایی باشید که دارای ارزش روزانه‌ی 100٪ باشند. این ویتامین‌ها باید حاوی ویتامین‌های بِ‌کمپلکس (B کمپلکس)، ویتامین C و اسید فولیک باشند.
Å محتوای ویتامین A و D بایستی به طور خاص مورد بررسی قرار گیرد. هر دو این ویتامین‌ها، ویتامین‌های محلول در چربی بوده و در بدن ذخیره می‌شوند.
Å به طور مشابه، مصرف مکمل‌های کلسیم و آهن کار عاقلانه‌ای نیست، مگر آنکه دچار کمبود آنها در بدن شده باشید.
Å اگر به دنبال بهترین مولتی ویتامین برای پوست هستید، در این صورت در جستجوی قرصی باشید که حاوی ویتامین‌های A، C و E باشد. این ویتامین‌ها خصوصاً به درمان آکنه و برخورداری از یک پوست نرم کمک می‌کنند.
Å ویتامین‌های D و K و کلسیم ترکیبات ضروری مولتی ویتامین‌های مخصوص زنان بالای 50 سال می‌باشند. ویتامین D و کلسیم به منظور داشتن استخوان‌هایی مستحکم‌تر و قوی‌تر مورد نیاز می‌باشند.
Å آنها در اشکال مختلفی مانند قرص، کپسول، پودر، و غیره موجود می‌باشند. بنابراین، می‌توانید به دنبال نمونه‌ای باشید که مناسب شما است.
Å در آخر، یکی از مهمترین نکاتی که باید به خاطر داشته باشید این است که مولتی ویتامین‌ها را تنها بایستی به میزان تجویز شده مصرف کرد. مصرف بیش از حد یا اُوِردوز هر ماده‌ی مغذی می‌تواند خطرناک بوده و به عوارض جانبی شدیدی منجر شود.
بنابراین فرآیند انتخاب قرص مولتی ویتامین کاملاً چالش برانگیز است. اما بهترین آزمایش موفقیت آن مناسب بودن و فایده رساندنش به شما است. چنانچه در مدت 30 روز، قرص تغییر زیادی در زندگی شما ایجاد نکرد، در این صورت با نظر متخصص یک مارک و برند دیگر را جایگزین آن سازید.
به طور کلی، همچنین عنوان می‌شود که قرص مولتی ویتامین تنها چیزی نیست که نیازهای تغذیه‌ای بدن شما را برآورده می‌سازد. بایستی یک رژیم غذایی خوب و سالم را دنبال کنید که شامل مصرف مرتب میوه و سبزیجات باشد. در آخر به یاد داشته باشید که هیچ چیز نمی‌تواند جای مواد غذایی طبیعی و واقعی را گرفته و آن را شکست دهد!

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه‌ی آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه‌های پزشک متخصص در نظر گرفته شود.

منبع:راسخون