انتخاب درب آپارتمان و ویژگی های آن

انتخاب درب آپارتمان و ویژگی های آن

 

درب آپارتمان عایق صوتی و حرارتی باشد

غیر از دیوارها و پنجره ها که باید عایق خوب صوتی و حرارتی باشند درب های ورودی آپارتمان نیز می توانند تا حد زیادی از انتشار صداهای داخل به بیرون و نفوذ صداهای بیرون به داخل وهمچنین از هدر رفتن انرژی جلوگیری کنند و موثر در حفظ آرامش محیط آپارتمان باشند.

ضد احتراق

در صورتی که یک درب ورودی آپارتمان خاصیت ضد احتراق بودن را نیز داشته باشد از انتشارحریق از فضای داخل به بیرون و بالعکس جلوگیری خواهد کرد.

شکل مناسب

درب ورودی آپارتمان باید متناسب با معماری ساختمان انتخاب شود که متاسفانه کمتر به این موضوع اهمیت داده می شود .

وزن مناسب

هنوز برخی وزن بالای درب ها را خصوصا برای درب های ضد سرقت یک امتیاز می دانند درصورتی که وزن زیاد درب خصوصا زمانی که لولاها تقویت نشده باشند باعث افتادگی لنگه درب می شود و مشکلات عدیده ای در باز و بسته شدن درب به وجود خواهد آورد.

 

استحکام بالا

درب های ورودی آپارتمان به دلیل رفت و آمد بسیار ،اسباب کشی وبرخورد اشیاء همواره درمعرض آسیب قرار دارند. پس هنگام انتخاب درب ورودی برای آپارتمان به دنبال درب هایی باشید که از مقاومت بالاتری در برابر ضربه و خش برخوردار باشند و دربرابر فشار وضربه سارقین مقاومت کافی داشته باشند.

البته تک درب این معضل را با بکاربردن لولای °۱۸۰ درجه بازشوو ورق های با ضخامت بالا حل نموده تا درب جلوی ورود و خروج آسان وسایل را نگیرد ودربرابر سارقین مقاومت داشته باشد .

درب ضد سرقت

برای تامین امنیت یک ساختمان لازم است که درب ورودی آپارتمان از نوع ضد سرقت باشد وبه جرات می توان گفت انتخاب یک درب ضد سرقت یا بهتربگوییم درب ایمن نه تنها ضریب امنیت ورودی آپارتمان را بالا خواهد برد بلکه به خاطر ساختار درب های ضد سرقت می توان با استفاده از عایق های صوتی و حرارتی در فضای میانی درب ضد سرقت بسیاری از فاکتورهای ذکر شده قبلی را نیز تحت پوشش قرار داد.

منبع: http://takdoor.com