انتخاب سرویس خواب مناسب

انتخاب سرویس خواب مناسب

بیشتر افراد در انتخاب تختخواب مشکل دارند و فروشگاه های بزرگی که از انواع تخت ها پر شده اند، انتخاب تختخواب را مشکلتر کرده است. اما آشنایی با انواع تخت خواب ها و کاربرد هر یک از آنها می تواند کمک خوبی برای کسانی باشد که در انتخاب آن مشکل دارند.

تخت مناسب؛ خواب راحت

بعد از یک روز خسته کننده همه ما یک خواب راحت شبانه میخواهیم. بدون شک تختخواب مناسب در راحتی خواب ما تاثیرگذار است پس باید در انتخاب تختخواب مناسب دقت کنیم.
راحتی و مدل تخت، هر دو از فاکتورهایی است که هنگام انتخاب باید به آنها توجه کنید. شاید هنگام انتخاب از طرح و مدل یک تخت خوشتان بیاید اما بدانید که مهمتر از همه اینها راحتی شماست. پس به دنبال تختی باشید که در وهله اول راحتی شما را تضمین کند، ضمن اینکه مطابق با سلیقه تان نیز باشد. پس در هنگام انتخاب تخت مطابق با سلیقه تان، اولویت را به راحتی آن اختصاص دهید.

در انتخاب تخت خواب چهار موضوع بسیار مهم است:

راحتی تخت خواب كهالبته بیشتر مربوط به نوع تشک است
زیبایی و ظاهر تخت
میزان فضایی کهتخت اشغال میکند
حداكثر كارايي (بعضي تخت ها داراي كشو و بعضي باكس دار هستند)

انواع تختخواب

آشنایی با انواع تخت ها به شما کمک می کند که با توجه به نیازها و امکاناتی که دارید، تخت دلخواه خود را انتخاب کنید.
اولین ومرسوم ترین نوع تخت خواب ها ، تخت های مدرن وکلاسیک هستند که امروزه در اکثر فروشگاه ها وجود دارد. در این مدل ها به زیبایی و همچنین کارایی تخت توجه فوق العاده ای شده است البته راحتی این نوع سرویس خواب بستگی به نوع تشک آن دارد.

تختخواب های بادی

takhtkhab5

تخت های بادی، تخت هایی هستند که با هوا پر می شوند و با ضرورت های زندگی امروزی متناسب اند. با بزرگتر شدن بچه ها، به وسایل بیشتری نیاز است درنتیجه فضای خانه کاهش می یابد.

با انتخاب تخت هایی که از باد پر و خالی می شوند می توانید زمانی که به آنها نیاز ندارید، هوای آنها را خالی کنید و با کوچک شدن سایز آن، در هرکجا نگهداری کنید. این تختخواب ها برای مسافرت یا زمانی که برایتان میهمان می آید بسیار مناسب هستند.

تختخواب های طبقاتی

takhtkhab6
با انتخاب این نوع تخت، شما همزمان دارای دو یا سه تخت خواهید بود که به صورت طبقاتی روی هم قرار گرفته اند. این تخت ها بیشتر برای اتاق های کوچکی طراحی شده اند که فضای خالی برای چند تخت را ندارند.
اینگونه تخت ها را بیشتر برای اتاق کودکان استفاده می کنند. هنگام خرید این نوع تخت باید به ایمنی آن توجه زیاد داشته باشید.

تختخواب های متحرک

این تخت ها که دور تا دور خود یک حفاظ دارند را می توانید هنگامی که میهمان دارید، در هر جای منزل خود نصب کنید، به طوری که انگار یک اتاق اضافی در گوشه ای از پذیرایی خود ساخته اید و با رفتن میهمان نیز می توانید آن را جمع کنید .

تختخواب های فلزی

takhtkhab7

در هنگام خرید تخت، توجه به نوع موادی نیز که تخت از آن ساخته شده است، اهمیت فراوانی دارد. یکی از انواعی که امروزه طرفدار زیادی دارد، تخت های فلزی است.
توجه به نوع موادی که تخت از آن درست شده است، هنگام انتخاب آن، تخت های فلزی نسبت به انواع دیگر بادوامترند و امکان خراب شدن و ضربه دیدن آنها کمتر است، در ضمن نسبت به تخت های چوبی، ارزانترند وبیشتر زمانی که زیبایی زیاد مهم نباشد انتخاب میشوند. این تخت ها سنگین هستند.

تختخواب های کاناپه ای

takhtkhab8

یکی دیگر از راه هایی که باعث صرفه جویی در فضای خانه و هزینه های مالی می شود، استفاده از کاناپه هایی است که به صورت تخت خواب نیز درمی آیند. با انتخاب این نوع تخت ، شما هم تخت و هم کاناپه خواهید داشت.این نوع تخت بیشتر برای فضاهای کم استفاده می شود.

تختخواب هاي تا شو

takhtkhab9
از ديگر انواع تخت ها مي توان به تخت هاي تا شو اشاره نمود.اين دسته از تخت ها مانند يك كمد لباس به صورت عمودي در اتاق قرار ميگيرند و در زمان نياز به استفاده تخت از داخل كمد خارج شده و به حالت افقي در ميآيد ومانند ساير تخت ها قابل استفاده است.
این نوع تخت بیشتر برای اتاق های کوچکي استفاده می شود، كه افراد در آن خواستار استفاده حداكثري از فضا هستند .

منبع: www.zofachoob.ir