انواع سقف کاذب پی وی سی

انواع سقف کاذب پی وی سی

از زمانی که سقف های کاذب وارد بازار شده اند، طراحی نمای داخلی ساختمان و بویژه در قسمت سقف ساختمان راحت تر شده است. ضمن اینکه سقف های کاذب با طرح، رنگ و نقوش زیبا و متنوعی ساخته و در مدت زمان کوتاهی نیز نصب می شوند. سقف های کاذب انواع مختلفی دارند که می توانند آلومینیومی، چوبی، گچی و …. باشند. آخرین مدل سقف کاذب پی وی سی هستند که از جنس پلاستیک پلی اتیلن بوده و به دلیل مزایای فراوانی که به همراه دارند، با استقبال زیادی از سوی مشتریان و معماران مواجه شده اند.

از ویژگی های مهم سقف های کاذب پی وی سی می توان به زیبایی خیره کننده و همچنین قابلیت شستشوی کامل آنها اشاره کرد. که همین ویژگی های ضد آب بودن، عایق حرارت و برودت، عایق صدا، سبک و ضد خش بودن، ضد حشره و … موجب شده تا این نوع سقف های کاذب نسبت به سایرین خریداران بیشتری داشته باشند. سقف کاذب پی وی سی نیز همچون سایر سقف ها به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند.

سقف های کاذب پی وی سی می توانند در تمامی قسمت های ساختمان استفاده شوند از جمله در قسمت سقف سرویسهای بهداشتی، سقف حمام، دیوارها، آشپز خانه و … . دلیل محبوبیت سقف های کاذب را می توان در زیبایی آنها و همچنین مواردی همچون تنوع طرح و رنگ، قابلیت نصب بر روی کلیه سطوح، قابلیت شستشوی آسان، مقاومت بالا در برابر ترک دیوار و ضربه، ضد حشره، صرفه اقتصادی و طول عمر بالا عنوان کرد.

انواع سقف های کاذب پی وی سی

دسته بندی سقف های کاذب پی وی سی براساس نوع استفاده و همچنین طراحی و رنگ های آنها صورت می گیرد.

دسته بندی سقف های کاذب براساس استفاده

-1سقف های کاذب پی وی سی برای کوتاه کردن سقف

زمانی که سقف ساختمان بیش از اندازه بلند باشد، نمای ساختمان بد ترکیب می کند. از سویی نیز این نوع ساختمان به دلیل بلند بودن سقف نمی توانند انرژی گرمایی را در خود حفظ کنند. انرژی گرمایی در ساختمانها همیشه به قسمت سقف می رود و با این کار میزان زیادی از انرژی هدر می رود. برای جلوگیری از این مشکلات کوتاه کردن سقف تنها راه است. برخی نیز علاقه دارند تا ضمن کوتاه شدن سقف، فضای ساختمان نیز زیبا به نظر برسد. برای این موارد، سقف های کاذبی که ضخامت بیشتری دارند، استفاده می شوند. این نوع سقف ها به دلیل طول زیاد، می توانند بخش زیادی از ساختمان را بپوشانند.

-2پانل های سایبان

پانل های سایبان بیشتر مصرف خارجی دارند و در فضاهای بیرونی ساختمان استفاده می شوند. طراحی سقف های کاذب سایبان به صورت هلال است و می توانند برای حیاط، پارکینگ، تراس و … به کار برده شوند. این نوع سقفِ کاذب پی وی سی، از نظر شکل ظاهری و زیبایی نسبت به سقف هایی که در فضای داخلی استفاده می شوند، امتیاز کمتری از نظر طراحی و زیبایی دارند. با این وجود استحکام و دوام آنها بیشتر است و می توانند در مقابل عوامل طبیعی همچون باد، باران و برف نیز مقاومت کنند. از دیگر ویژگی های سقف های کاذب پی وی سی برای فضاهای باز، می توان رنگ آنها اشاره کرد. البته با گذشت چندین سال رنگ آنها در مقابل نور خورشید ضعیف می شود.

saghfakazeb1

دسته بندی سقف های پی وی سی براساس طرح

-1پانل سفید و چاپی

سقف های سفید و چاپی با استفاده از تجهیزات خاصی تهیه می شوند که در مقابل نور ماورا بنفش مقاومند و همچنین دارای یک لایه محافظت کننده هستند. این نوع سقف کاذب با زمینه سفید، طرح های مختلفی بر روی آن حک و تعداد 14 رنگ برای آنها استفاده می شود.

-2سقف های کاذب پی وی سی روکش دار

استفاده از این نوع سقف ها در فضاهای صنعتی و آزمایشگاهی مناسب است. در این مکانها به دلیل تولید مواد شیمیایی، وجود یک سقف روکش دار می تواند در مقابل عناصر موجود در فضا مقاومت کند. همچنین این نوع سقف ها می توانند در منازل و در قسمت آشپزخانه استفاده شوند.

منبع: www.azaran.com