اهمیت خوردن تخم مرغ به خاطر قلب

اهمیت خوردن تخم مرغ به خاطر قلب

مصرف تخم مرغ تاثیرات مفید زیادی روی سلامتی ما میگذارد باعث پیشگیری از انواع سکته ها و عارضه های قلبی می شود اگر می خواهید قلبی سالم داشته باشید که برایتان مثل ساعت کار کند مصرف تخم مرغ را فراموش نکنید

 به نقل از دیلی میل، پژوهشگران به افراد اطمینان خاطر می‌دهند خوردن یک عدد تخم مرغ در روز باعث آسیب به قلب و افزایش سطح کلسترول بد خون نمی‌شود.
گفتنی است، به گفته محققان کلسترول موجود در تخم مرغ باعث افزایش خطر حمله قلبی در افراد نمی‌شود، هر چند برخی افراد به صورت ژنتیکی به کلسترول حساسیت دارند.
تخم مرغ غنی از پروتئین است و یک ماده خوراکی بسیار ضروری برای حفظ سلامت بدن محسوب می‌شود.
پژوهشگران در تحقیقات جدید خود رژیم غذایی حاوی کلسترول را عامل ایجاد بیماری‌های قلبی نمی دانند.
این یافته‌ها حاصل تحقیقات پزشکان در یک پروژه 21 ساله به روی 230 مرد که دچار سکته قلبی شده‌اند بوده است .
در این پژوهش حدود 32 و نیم درصد از افراد دچار حمله قلبی حامل APOE4 بوده‌اند.
پژوهشگران در یک پروژه همسو عادات غذایی حدود 1032 مرد بین سنین 42 و 60 سال در کشور فنلاند را مورد بررسی قرار داده و دریافته‌اند جز در مواردی که حساسیت به کلسترول وجود دارد، رژیم غذایی بویژه پروتئین و کلسترول عامل بروز بیماری‌های قلبی در افراد نیست.
پژوهشگران عواملی چون استرس، فاکتورهای ژنتیکی، اضطراب، استعمال دخانیات، عدم تحرک و فعالیت فیزیکی و بروز برخی بیماری‌های ویروسی را از جمله دلایل بروز بیماری‌های قلبی- عروقی در افراد دانسته‌اند.
بر این اساس پزشکان به افراد توصیه می‌کنند با نظارت پزشک متخصص برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن می‌توانند در کنار گوشت از تخم مرغ نیز استفاده کنند.
در عین حال پژوهشگران استفاده از تخم مرغ به صورت پخته و یا سرخ شده با مقدار بسیار کم روغن با ترانس پایین را برای حفظ سلامت بدن و بدست آوردن بیشترین ارزش تغذیه ای تخم مرغ توصیه می‌کنند.