اهمیت کارت ویزیت

اهمیت کارت ویزیت

کارت ویزیت،بهترین و اساسی ترین ابزاری است که برای معرفی و اطلاع رسانی شغل و پیشه خود بایدهمیشه و در هر مکان و زمانی به همراه داشته باشیم.تهیه کارت ویزیت یکی از اولین و بهترین کارهای است که برای پیشرفت،اعتبار دادن و معرفی کردن کسب و کار خود باید انجام دهیم . شما کارت ویزیت  را به مخاطبان و مشتریان احتمالی خود خواهید داد تا اطلاعات لازم برای تماس با شما را در کارت ویزیت شماداشته باشند.

همچنین می توانیدکارت ویزیت را داخل نامه ها بیندازید یا بوسیله کارت ویزیت خودتان و کارتان را به دیگران معرفی کنید. همچنین اگر در روزنامه ها و پیک های محلی تبلیغات می کنید، کارت ویزیت شما می تواند یک کپی آماده برای صفحاتی باشد که تبلیغات شما در آن چاپ می شود.

مهم نیست که می خواهید از کارت ویزیت خود در چه جایی استفاده  داشته باشید، مهم این است که این کارت ویزیت باید کاملاً خوانا، حرفه ای، و جذاب باشد و به مشتریان و مخاطبان کمک کند به خاطر بیاورند که شما که هستید؟، شغل شما چیست؟ و چطور و چگونه میتوانندبا شما تماس داشته باشند.

اعمال همه موارد فوق روی یک مقوا که طول و عرض آن فقط ۸٫۴ سانتیمتر در ۴٫۸ سانتیمتر می باشد در کارت ویزیت معمولی همچنین ۹ سانتیمتردر ۶ سانتیمتر در کارت ویزیت لمینت، کار چندان ساده ای نیست، اما با کمی داریت در انتخاب متخصصین این امر قابل انجام است. اهمیت کارت ویزیت

برای کارت ویزیت شما توصیه هایی مهمی رو سفارش میکنیم که توجه به آن برای هر چه بهتر شدن کارت ویزیت شما اهمیت بسیاری دارد.

توصیه های لازم برای طراحی و چاپ کارت ویزیت: اهمیت کارت ویزیت

● به هیچ عنوان برای طراحی کارت شخصاً اقدام نکنید. حتماً برای طراحی کارت به یک کانون تبلیغاتی یاگرافیست حرفه ای و با تجربه مراجعه کنید.
● داشتن یک آرم یا لوگو خاص کمک بسیار زیادی برای زیبایی و گیرائی به طرح های کارت ویزیت و سایر اقلام چاپی شما خواهد کرد.
● در طراحی کارت ویزیت خود از فونت متوسط و کاملاً خوانا استفاده کنید، تا برای عموم افراد قابل خواندن باشد. اهمیت کارت ویزیت
● یک کارت ویزیت کاملاً خلوت طراحی کنید. اگرچه کارت ویزیت شما به صورت چهاررنگ چاپ می شود، ولی دلیلی وجود ندارد که در آن از همه رنگ ها استفاده کنید.
● در یک کارت ویزیت از یک زبان استفاده کنید.
● کارت ویزیت خود را در ابعاد درست طراحی و چاپ کنید. نگهداری و حمل کارت ویزیت با ابعاد بزرگتر از استاندارد برای مخاطب کار مشکلی است، چون در آلبوم،  جاکارتی و یا در جیب به راحتی جا نمی شود.
● از ارائه توضیحات بیش از حد در کارت ویزیت جداً خودداری کنید. (کارت ویزیت شما فقط یک کارت ویزیت است، نه یک تراکت تبلیغاتی)
● مشخصات تماس خود را بصورت کامل در کارت ویزیت بنویسید.
●همواره در کارت ویزیت در کنار تلفن ثابت خود، کد شهر را هم ذکر کنید تا تماس از سایر شهر ها یا با تلفن همراه با شما، آسان تر باشد.
● اگر تلفن همراهتان را در کارت ویزیت می نویسید، نام خود را کنار آن بنویسید، تا مخاطب پس از تماس بداند که با چه کسی صحبت می کند.
● آدرس خود را کاملاً دقیق و گویا بیان کنید، تا مراجعه حضوری به شما به سهولت انجام پذیرد.
● اگر واقعاً ایمیل خود را مرتباً چک می کنید، آن را در اطلاعات تماس کارت ویزیت بیاورید.
● داشتن یک وب سایت و ذکر نام آن در کارت ویزیت یک مزیت خیلی بالا است.

● نوع کارت ویزیت خود را از نظر جنس و مشخصات چاپ، متناسب با شغل خود انتخاب کنید. اهمیت کارت ویزیت

●اهمیت کارت ویزیت و انتخاب نوع آن برای مثال ، انتخاب کتان برای شرکت ها و کارت ویزیت مات برای فروشگاه ها و کارت ویزیت چرمی برای فروشگاه کیف و کفش، مناسب تر است.
● کارت ویزیت شما معرف شخصیت شماست، پس حتماً کارت ویزیت خود را هر نوع که هست، با بهترین کیفیت چاپ کنید. اهمیت کارت ویزیت
● کارت ویزیت خود را در جعبه نگهداری کنید. بسته بندی سلفونی (شیرینگ)، پس از باز شدن، موجب پخش شدن و ریزش تعداد زیادی از کارت ها به اطراف و در نتیجه موجب حیف و میل شدن و از بین رفتن آن می شود.
● از طراح کارت ویزیت خود بخواهید، نکات اشاره شده در دستورالعمل طراحی را در طراحی کارت ویزیت شما رعایت کند، تا کارت ویزیت با کیفیتی را از چاپخانه دریافت کنید.

کارت ویزیت با برش خاص مرتبط با شغل شما میتواند تاثیر بالایی در ذهن بیننده ایجاد نماید.بطور مثال کارت ویزیتی با برش به شکل یک مبل برای مشاغل مبلمان بسیار گیرا و چشم نوازخواهد بود.

منبع: adnoavaran.ir