بادمجان شکم پر؛ غذای فصل

بادمجان شکم پر؛ غذای فصل

زمان تهیه: ۳۰ دقیقه
زمان پخت:‌۶۰ دقیقه

مواد لازم برای ۴ نفر:

برنج دانه بلند:‌ ۴/۳ پیمانه (۱۵۰ گرم)

بادمجان بزرگ: ۲ عدد

روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری

پیاز بزرگ: یک عدد،‌کاملا ریز شود.

سیر: ‌۲ حبه، کاملا ریز شود.

گشنیز خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری

پودر زنجبیل:‌یک قاشق چای‌خوری

فلفل دلمه‌ای قرمز: یک عدد، کاملا ریز شود.

پودر فلفل قرمز تند: ۵/۱ قاشق چای‌خوری

پوست لیموی رنده شده: ۲ قاشق چای‌خوری

آب ۲ عدد لیموی تازه

ماست کم چرب: نصف پیمانه

نعنای خرد شده تازه: ۲ قاشق غذاخوری

زردچوبه: ۴/۱ قاشق چایخوری

جعفری خرد شده تازه: ۵/۱ پیمانه

طرز تهیه:

فر را از قبل روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید.
درون یک قابلمه بزرگ، آ ب را جوشانده و برنج را درون آن به مدت ۱۵ دقیقه یا تا زمانی که نرم شود بپزید سپس درون آبکش زیر آب سرد قرار دهید و بعد بگذارید آب آن کاملا خارج شود.
با یک چاقوی تیز، حدود یک سانتی‌متر از گوشت بادمجان را درآورده و آن‌ها را کاملا ریز کنید.
روغن را درون یک تابه روی حرارت متوسط گرم کرده و پیاز و فلفل دلمه‌ای را در آن به مدت ۵ دقیقه سرخ کنید.
سیر، جعفری، زنجبیل، زردچوبه و پودر فلفل تند را به تابه اضافه کرده و حدود ۳۰ثانیه آن‌ها را تفت دهید.
بادمجان‌های ریز شده را درون تابه اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه یا تا زمانی‌که نرم شوند آن‌ها را سرخ کرده و بپزید. تابه را از روی حرارت بردارید.
برنج،‌ جعفری، پوست لیمو و آب لیمو را به مخلوط بادمجان اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید.
بادمجان‌ها را درون سینی فر قرار داده و با قاشق درون آن‌ها را از مخلوط درون تابه پر کنید.
سینی را درون فر به مدت ۳۰ دقیقه یا تا زمانی که پوست بادمجان‌ها نرم شده و مواد درون آن‌ها طلایی رنگ شوند، حرارت دهید.
نعنا را با ماست مخلوط کرده و به عنوان سس همراه با غذا میل کنید.

منبع:seemorgh.com