با خواص درمانی گیاه بامبو بیشتر آشنا شویم

با خواص درمانی گیاه بامبو بیشتر آشنا شویم

حدود دو سال پیش برای اولین بار گل‌فروشی‌های تهران گیاهی را با نام «بامبو» (BAMBOU )عرضه کردند. اوایل مردم استقبال آنچنانی از بامبوی تازه ‌وارد نکردند. اما به مرور شکل جالب آن، شرایط نگهداری آسان و دیدن بامبوها در ژورنال‌های دکوراسیون خارجی عاملی برای استقبال مردم از این نوع گیاه شد. جالب است بدانید این گیاه علاوه بر جنبه تزئینی خواص درمانی بسیاری نیز دارد.

خاصيت درماني بامبو :

bambo2

بامبو به رغم قد بسيار بلندي که دارد به عنوان يک درخت در نظر گرفته نمي‌شود؛ در حقيقت اين گياه دائمي چوبي شکل، متعلق به خانواده گياهان علفي است و بلندترين علف جهان محسوب مي‌شود. از زمان‌هاي قديم، قسمت‌هاي مختلف گياه بامبو براي درمان بيماري‌هاي مختلف استفاده مي‌شده است؛ چرا که داراي خاصيت درماني متفاوتي بوده است.

بامبو براي درمان اختلالات معده:

گفته مي‌شود که برگ‌هاي بامبو به کشيدگي طبيعي ماهيچه‌هاي معده و پيشرفت و بهبود فعاليت معده کمک مي‌کند. از اين رو برگ‌هاي بامبو براي درمان سوءهاضمه و ديگر مشکلات گوارشي سودمند است. علاوه بر اين، خاصيت آنتي اسپاسموديک (ضد انقباض و تشيج) بامبو مي‌تواند به تسکين اسپاسم‌ها و انقباضات روده و معده کمک کند و به موجب آن اسهال را نيزدرمان نمايد

بامبو براي درمان اختلالات مربوط به قاعدگي :

خاصيت قاعدگي آوري بامبو مي‌تواند به بهبود وتنظيم دوران عادت ماهيانه کمک کند. در نتيجه بامبو ممکن است به درمان دوره‌هاي نامنظم قاعدگي کمک کند.

بامبوبراي درمان اختلالات ريوي :

خاصيت آنتي اسپاسموديک برگ‌هاي بامبو مي‌تواند به درمان انقباضات لوله تنفسي کمک کند. از اين رو اين گياه براي بيماران مبتلا به آسم مفيد است. بامبو انقباضات مربوط به نايژه‌ها و همچنين تنگي تنفس را درمان مي‌کند.

بامبو براي درمان کرم‌هاي روده‌اي:

bambo1

اين باور وجود دارد که خاصيت ميکروب‌کشي بامبو مي‌تواند به کشتن کرم‌ها و انگل‌هاي روده کمک کند. جوشانده برگ بامبو براي تخليه انگل‌ها و کرم‌ها مفيد است.

بامبو براي درمان زخم‌ها:

بامبو مي‌تواند به تميز کردن و التيام بخشيدن زخم‌ها به وسيله تقويت سيستم گردش خون کمک کند. از اين رو براي درمان زخم‌ها مفيد است.

بامبو دارای فواید بسیار زیادی است برای مثال یکی از این فواید بر پوست می باشد و این گیاه بخاراتی از خود متصاعد می کند که برای اکثر بیماران اعصاب مخصوصا بیماران ام اس مفید است.

منبع: www.delgarm.com