با خوردن این مواد غذایی سرما نمی خورید

با خوردن این مواد غذایی سرما نمی خورید

چای سبز و سفید و سیاه به دلیل داشتن ترکیب هایی با خاصیت آنتی اکسیدانی، به کاهش علایم تنفسی سرماخوردگی و آنفلوانزا کمک می کنند.
تغذیه و پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزا
با فرارسیدن پاییز ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا به یک اپیدمی تبدیل می شود. از آنجا که رعایت توصیه های تغذیه ای به کوتاه شدن دوره این بیماری ها کمک می کند، در این مطلب به برخی از این توصیه های تغذیه ای اشاره خواهیم کرد.

زنجبیل

همه ما زنجبیل را به عنوان یک گیاه با خاصیت ضددرد معده و ضدتهوع می شناسیم در حالی که برای کاهش شدت علایمسرماخوردگی نیز مفید است. زنجبیل تازه یا پودرشده را می توان در تهیه انواع غذاها و حتی نوشیدنی ها به کار برد و خاصیت ضدالتهابی آن به بهبود سرماخوردگی و آنفلوانزا کمک می کند.

سبزیجات و آب سبزیجات 

خوردن انواع سالاد به کوتاه شدن دوره نقاهت بعد از یک آنفلوانزای سخت کمک خواهدکرد. می توانید آب سبزی های تازه را هم بگیرید و با هم مخلوط و میل کنید. با این کار سیستم ایمنی بدن تقویت می شود. آب سبزی هایی مانند هویج، گوجه فرنگی و حتی کرفس از بهترین هاست.

گوشت بوقلمون

گوشت این پرنده یکی از منابع عالی پروتئین محسوب می شود و خوردن آن به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. البته اگر همراه آن سبزی های تازه ای مانند سبزی های برگ سبز تیره و گوجه فرنگی نیز استفاده شود، این خاصیت افزایش خواهد یافت.

سوپ مرغ 

خوردن مواد غذایی آبکی در دوران سرماخوردگی آب و موادمغذی مورد نیاز بدن را تامین خواهد کرد. در این میان سوپ مرغ یکی از بهترین هاست زیرا بررسی ها نشان داده اند ایمنی بدن را افزایش می دهد و از گرفتگی راه های بویایی و ابتلا به عفونت های باکتریایی و ویروسی جلوگیری می کند.

چای گرم

چای سبز و سفید و سیاه به دلیل داشتن ترکیب هایی با خاصیت آنتی اکسیدانی، به کاهش علایم تنفسی سرماخوردگی و آنفلوانزا کمک می کنند. اگر این نوشیدنی ها را با عسل و کمی آبلیموی تازه میل کنید، این خاصیت چند برابر خواهد شد.

سیر

سیر را برای طعم دادن به غذاها، به خصوص سوپ، می توانید استفاده کنید. این گیاه با خاصیت ضدمیکروبی، از شدت یافتن بیماری هایی با منشاء ویروسی و باکتریایی جلوگیری خواهدکرد.

موز 

اگر سرماخوردگی شما علایمی مانند تهوع، استفراغ و اسهال دارد، خوردن موز می تواند به کاهش شدت این علایم کمک کند. موز میوه ای آسان هضم است و پوره یا تکه هایی از آن، غذایی مناسب برای مبتلایان به این بیماری محسوب می شود.

منبع: گروه سلامت سیمرغ