برطرف کردن زنگ لولای درب

برطرف کردن زنگ لولای درب

برطرف کردن زنگ لولای درب

شاید تا به حال با صدای جیر جیر درب منزل یا محل کار خود رو به رو شده اید که با تولید صدای گوش خراش در هنگام باز و بسته شدن درب ضد سرقت موجب ناراحتی شما شده است، اما آیا واقعا این صدا از کجا و به چه دلیلی ایجاد میشود؟

صدای جیر جیر کردن درب در واقع زمانی رخ میدهد که اصطحکاک بین مخزن لولا و میخ لولا زیاد شود به همین دلیل شما پس از هر بار باز و بسته کردن درب با صدای ناهنجاری رو به رو میشوید.

راه های زیادی برای از بین بردن صدای جیر جیر درب وجود دارد که بسته به موقعیت میتوان از آنها برای کم کردن یا از بین بردن صدای درب استفاده کرد.

یکی از راه های از بین بردن صدای جیر جیر استفاده از اسپری روغن روان کننده می باشد با استفاده از آن میتوانید روغن را بر روی لولای درب اسپری کرده و سپس چند باری درب را باز و بسته کنید تا روغن به درون لولا نفوذ کند و دیگر صدایی از آن به گوش نرسد همچنین میتوانید به جای استفاده از اسپری روغن از روغن دان یا روغن چرخ خیاطی استفاده کنید.

در صورتی که پس از روغن کاری لولا همچنان صدا از آن خارج شد لولا را کامل از جا دراورده و میخ آنرا خارج کنید و سپس با سیم ظرفشویی زنگ و هرگونه کثیفی را از روی آن پاک کنید سپس آنرا روغنی کرده و دوباره به جای خود باز گردانید.

ممکن است میخ به دلیل کارکرد زیاد دچار خمیدگی جزئی یا حاد شده باشد با غلطاندت میخ بر روی سطح صاف میتوانید از این موضوع اطمینان کسب کنید و در صورت کج بودن میخ آنرا با چکش صاف کنید.

برای گرفتن نتیجه بهتر توصیه میشود از سمباده برای تمیز کردن میخ استفاده کنید.

بهترین روش برای روغن کاری لولا این است که ابتدا مقداری روغن به لولا بزنید سپس درب را باز و بسته کنید و دوباره روغن کاری کنید و این کار را تا زمان قطع شدن صدای جیر جیر انجام دهید.

منبع:antitheftdoor