بهترین ظروف پخت غذا

بهترین ظروف پخت غذا

لازم است بدانیم مس نسبت به مواد اسیدی و حرارت حساس است و ممکن است باعث ایجاد فعل و انفعالات شیمیایی در غذا شود.

برای جلوگیری از این موضوع داخل ظروف مسی را با استفاده از قلع یا فولاد زنگ نزن می پوشانند. قلع اندود کردن ظروف مسی باید به درستی و بدون استفاده از مواد حاوی سرب انجام شود تا در دراز مدت موجب بروز مسمومیت نگردد.

اگر لایه قلعی ظروف مسی از بین برود می تواند به مرور زمان باعث از کار افتادن کبد شود. زیرا ورود طولانی مدت مس به غذا سبب ذخیره شدن تدریجی آن در کبد می شود.

استفاده از ظروف تفلون

در حال حاضر یکی از رایج ترین ظروف مورد مصرف خانمها ظروف تلفون هستند چرا که کار با آن آسان بوده و تا زمانی که سالم باشند غذا به آنها نمی چسبد.

اما لازم است توجه داشته باشید که ظروف تفلون هرچه قدر گرمتر شوند احتمال آزاد شدن بخارات سمی از آنها بیشتر می شود. ظروف تفلون هرچه نو تر باشند با قرار گرفتن ظرف خالی در معرض حرارت بالا، تاثیرات سوء بیشتری دارند.

در صورت خراشیده شدن لایه تفلون، از بازسازی آن جدا خودداری کنید و بسیار بهتر است پس از ایجاد خراش در لایه تفلون از این ظروف استفاده نکنید.

استفاده از ظروف چدنی

ابتدا توجه کنید که اگر مایل هستید برای پخت و پز از ظروف چدنی استفاده کنید، حتما مراقب ظروف چدنی تقلبی باشید و ظروفی را انتخاب کنید که نشان استاندارد داشته باشند.

از مزایای ظروف چدنی می توان به عمر بالای آنها اشاره کرد. ظروف چدنی برای پخت طولانی مدت مناسبند اما به یاد داشته باشید بعد از پخت، حتما مواد غذایی را از آن خارج کنید و ظرف را با غذا داخل یخچال نگهداری نکنید.

استفاده از زودپز

برخی بر این عقیده اند که زودپزها به دلیل کوتاهی مدت زمان پخت غذا و کاهش مدت زمان قرار گرفتن مواد غذایی در معرض حرارت، بهترین ظروف برای پخت غذا به حساب می آیند.

زودپز به دلیل افزایش حرارت و کاهش زمان پخت و حفظ آب درون مواد غذایی یکی بهترین وسیله هایی است که برای پخت غذا می توان آن را به کار برد .

منبع: www.jazabtarinha.ir