بهترین مواد خوراکی برای یک ورزشکار

بهترین مواد خوراکی برای یک ورزشکار

پس از تمرینات ورزشی از چه مواد خوراکی باید استفاده کنیم برخی مواد غذایی بسیار مفید هستند و پس از ورزش بهترین گزینه برای افراد ورزشکار می باشند با آن ها آشنا شوید
در حالی که ما به آنچه که قبل از تمرین (انرژی بدون ناراحتی معده) و در طول تمرین (سوخت برای نگهداری) می خوریم تمرکز داریم غذا خوردن بعد از تمرین (هر چیزی در آبدارخانه که گرسنگی ما را برآورده کند) اغلب برای همه آزاد است. سوخت گیری درست پس از ورزش، بهبودی بدن شما را تسریع می بخشد و اجازه می دهد شما برنامه تمرینات را به هم نزدیک و عملکرد خود را به سطح بعدی بالا ببرید. در این مقاله پنج غذای مورد علاقه برای بازیابی تمرین آورده می شود.

1. مواد غذایی با نسبت 4 به 1 کربوهیدرات به پروتئین 

همانطور که شما تمرین ورزشی دارید بدن شما شروع به خالی کردن سطح گلوکز در خون شما کرده و باید به گلیکوژن تبدیل شود. کربوهیدرات ها در کبد و بافت عضلات شما برای سوخت ذخیره می شود.
جایگزینی گلیکوژن عضله با یک غذای سبک با نسبت 4 به 1 کربوهیدرات به پروتئین به شما در فشار سخت تر فردای تمرین کمک خواهد کرد به مواد غذایی که عمدتاً کربوهیدرات و یک کمی پروتئین دارند توجه داشته باشید معمولاً یک مشت بادام و میوه های خشک و یا وگا ورزشی (Vega Sport) برای بهبود شتاب دهنده برای دوباره پر کردن گلیکوژن عضله بلافاصله پس از تمرین مصرف می شود. پس از آن حداقل 20 دقیقه قبل از مصرف وعده غذایی با پروتئین بالا صبر کنید.

2. آب غنی شده با الکترولیت

همیشه بلافاصله بعد از ورزش، آب غنی از الکترولیت بنوشید. این ترکیب را می توانید با آب لیمو، نمک دریا، یک خرما و یک مقدار کمی از تکه های (جلبک دریایی)، یا یک پودر الکترولیت که بدون رنگ های مصنوعی، طعم دهنده و یا شیرین کننده ساخته شده باشد انتخاب کنید.

3. تخم شاه دانه

دانه شاهدانه از غذاهای فوق العاده است. آنها نه تنها یک منبع بزرگ از پروتئین گیاهی هستند بلکه آنها نیز در امگا 3 اسیدهای چرب ضروری غنی هستند. بدن شما نمی تواند امگا 3S را بسازد لذا آنها باید مصرف شود و از این رو “ضروری” هستند.

امگا 3S به ویژه برای ورزشکاران مهم است زیرا به کاهش التهاب کمک می کند. در طول تمرین، در حال شکستن عضلات و ایجاد پارگی میکرو درعضله و التهاب هستید. که ممکن است ترسناک به نظر برسد اما امگا 3S برای بازسازی ماهیچه ها و قوی تر شدن عضله ضروری هستند. امگا 3S به کاهش التهاب ایجاد شده در طی ورزش کمک می کند.

4. سبزی های برگ دار تیره

آنتی اکسیدان ها همچنین به مدیریت التهاب بعد از تمرین کمک می کند. بهترین منابع آنتی اکسیدان میوه ها و سبزیجات ( به ویژه سبزیجات دارای رنگ تیره ) هستند. سبزیجات برگ دار تیره، مانند کلم، برگ چغندر سوئیسی از غذاهای مهم بعد از تمرین برای ورزشکاران از همه نوع می باشد حتی آنها که روی تمرینات قدرت یا استقامت متمرکز هستند.

ترکیب سالاد که سرشار از آنتی اکسیدان ها و هر دو امگا 3S باشد در وعده غذایی پس از تمرین به شما در مدیریت التهاب ایجاد شده در طول تمرین کمک خواهد.

 
5. پودر پروتئین گیاهی

برای رسیدن به پروتئین جهت ترمیم و بازسازی عضلات پس از ورزش، همیشه خوردن یک منبع گیاهی مهم است دلیل این است بیشتر اشکال قلیایی از گوشت، لبنیات و یا تخم مرغ هستند چربی اشباع پایین تر، بدون کلسترول و یک رد پای کوچکتر کربن دارد.

در هنگام انتخاب یک مکمل پروتئین، مطمئن شوید که آن با چند منبع (شامل بیش از یک منبع پروتئین گیاهی) و عاری از سویا، طعم دهنده های مصنوعی، رنگ و یا شیرین کننده باشد.
منبع: رژیم سلامتی