بیش از ۷۱ درصد گجت‌های اپلی به iOS 9 بروز شده‌اند

بیش از ۷۱ درصد گجت‌های اپلی به iOS 9 بروز شده‌اند

آمار جدید منتشر شده از داشبورد توسعه‌دهندگان اپل استور نشان از این دارد که بیش از ۷۱ درصد از گجت‌های مبتنی بر iOS به آخرین نسخه از این سیستم‌عامل یا همان iOS 9 بروز شده‌اند. با ما همراه باشید.

براساس آمار جدید منتشر شده توسط داشبورد توسعه‌دهندگان فروشگاه اپل استور، بیش از ۷۱ درصد از گجت‌های مبتنی بر سیستم‌عامل iOS به آخرین نسخه یعنی ۹ بروز شده‌اند. به بیان بهتر بیش از ۷۱ درصد از آیفون‌ها، آیپد‌ها و آیپاد تاچ‌های فعالی که هم‌اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرند به iOS 9 بروزرسانی شده‌اند. این آمار نشان از رشد یک درصدی گجت‌هایی دارد که از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند. آمار دو هفته‌ی پیش نشان از این داشت که تنها ۷۰ درصد از گجت‌های فعال اپلی به این سیستم‌عامل بروز شده‌بودند.

با توجه به افزایش استفاده از iOS 9، طبیعتا سهم iOS 8 با کاهش روبرو شده است؛ بطوریکه میزان استفاده از این نسخه‌ی سیستم‌عامل iOS به ۲۱ درصد کاهش یافته است. آمار دو هفته‌ی پیش نشان از این داشت که میزان استفاده از iOS 8 قریب به ۲۲ درصد است. براساس اطلاعات ارائه شده افزایش یک درصدی میزان استفاده از iOS 9 را باید به حساب بروزرسانی گجت‌های قدیمی و خرید نسخه‌های جدید از محصولات اپل که مبتنی بر iOS 9 هستند، اعلام کرد.

تمام نسخه‌های پیشین iOS که شامل نسخه‌ی ۷ و پایین‌تر می‌شوند، قریب به ۸ درصد از سهم باقی مانده را به خود اختصاص داده‌اند. ماه گذشته iOS 9 تنها ۶۷ درصد از سهم نسخه‌های مختلف iOS را به خود اختصاص داده بود. افزایش یک درصدی گجت‌هایی که از iOS 9 استفاده می‌کنند نشان از این دارد که آخرین نسخه از سیستم‌عامل اپل در روزهای اخیر با نزدیک شدن به سال نوی میلادی با کم توجهی کاربران روبرو شده و بروزرسانی به آن با کندی انجام می‌شود.

منبع: زومیت