تاثیرات کلاژن بر بدن، پوست و مو

تاثیرات کلاژن بر بدن، پوست و مو

بدن انسان همه کلاژن را جذب نمی‌کند، در نتیجه این که می‌گویند مصرف آن برای استخوان، پوست و مو مفید است، درست نیست. کاری که بدن شما می‌کند این است که کلاژن را تجزیه می‌کند و به عنوان آمینو اسیدهایی نگهداری می‌کند که هر زمان لازم شد از آن استفاده کند. اما این طور نیست که به طور خودکار باعث شفافیت پوست شما شود. همچنین مصرف قرص کلاژن می‌تواند باعث شود که بدنتان کلاژن بیشتری تولید کند. طبق تحقیقات تولید کلاژن توسط بدن برای استخوان‌ها و مفاصل مفید است.

کلاژن و پوست

قبل از این که به امید بهبود وضعیت پوستتان قرص کلاژن مصرف کنید بهتر است بدانید در حال حاضر تحقیقات بسیار کمی برای سنجش میزان تاثیر آن روی پوست انجام شده و هنوز مشخص نیست که این قرص تاثیری به خصوص روی بانوانی که رژیمی غذایی خاص دارند و روزانه از موادی پروتئینی مانند مرغ، ماهی، تخم‌مرغ، آجیل و ماست استفاده می‌کنند، دارد یا نه. اما طبق اطلاعاتی که در دسترس است خانم‌هایی که مقدار مشخصی از کلاژن در مدت ۸ هفته به بدنشان رسیده است، ۲۰ درصد کاهش چین و چروک داشته‌اند.

کلاژن و سلامت مو

وقتی سنتان بالاتر می‌رود، میزان طبیعی کلاژن موجود در بدن شما کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل خوردن کلاژن مفید است. طبق تحقیقات کلاژن برای حمایت از آن‌ها و افزایش پروتئین‌هایی که برای موی بدن مناسبند و باعث جلوگیری از ریزش مو می‌شوند مفید هستند. همچنین این ماده در قسمتی که رنگدانه تولید می‌شود مانع از سفید و خاکستری شدن مو می‌شود. از طرفی کلاژن برای موهای خشک و شکننده مفید است و باعث می‎شود سطح آن مرطوب بماند.

کلاژن، رژیم و لایف استایل

این که در روز یک قرص کلاژن بخوریم کافی نیست. بلکه این قرص باید با ویتامین C با هم خورده شوند چون اگر این ویتامین در بدن به اندازه کافی وجود نداشته باشد، کلاژن به اندازه کافی نمی‌تواند تولید شود. کلم، میوه‌های قرمز و هویج همه میوه‌هایی هستند که به طور طبیعی دارای کلاژن هستند. با بالا رفتن سن میزان کلاژن بدن کاهش پیدا می‎کند. داشتن استرس، رژیم غذایی نامناسب و … نیز می‌تواند باعث کاهش بیشتر این ماده در بدن شود.

منابع کلاژن

کلاژن را می‌توانید به شکل‌های مختلف مصرف کنید. قرص‌های کلاژن شامل بیش از یک گرم ماده کلاژن در هر قرص هستند و می‌توانند با ویتامین C در بدن همراه شوند و باعث شوند که کلاژن بیشتری در بدن تولید شود. همچنین پودر و مایع آن هم وجود دارد و برای کسانی که با قرص خوردن راحت نیستند مناسب است. همچنین نوعی از این قرص مخصوص گیاهخواران هم وجود دارد و می‌تواند مقدار زیادی از آمینو اسیدها را هم داشته باشد. همچنین می‌توان با خوردن ماهی، گوشت گاو و مرغ مقدار زیادی کلاژن وارد بدن کرد.

منبع: http://payju.ir