تاثیر بازی های کامپیوتری بر بیماری روانی

تاثیر بازی های کامپیوتری بر بیماری روانی

تاثیر بازی های کامپیوتری بر بیماری روانی

افراد زیادی علاقه به بازی های رایانه ای و انجام آن ها دارند،یک بررسی جدید که با موضوع عوارض سلامتی بازی طولانی کامپیوتری صورت گرفت مشخص کرد که این افراد بیشتر دچار بیماری های روانی می شوند.

سازمان بهداشت جهانی در تازه ترین گزارش خود می گوید ۱۲ ساعت متوالی پرداختن به بازی های ویدئویی و کامپیوتری، فقط موجب ناراحت شدن و سرسام گرفتن افراد خانواده و دوستان تان نمی شود، بلکه می تواند نشانه بیماری روانی جدی باشد.

سازمان بهداشت جهانی در حال افزودن روان پریشی های مربوط به بازیهای ویدئوئی به فهرست بیماری های طبقه بندی شده بین المللی خود است. سال آینده کسانی که که به مقدار زیاد به بازیهای ویدیوئی می پردازند، ممکن است نام خود را به عنوان مبتلا به «پریشانی روانی وابسته به بازی های الکترونیکی» در آن فهرست بیابند.

به موجب این فهرست، پریشانی روانی به کسی تلقی می شود که نتواند خود را کنترل کند که چقدر پای بازی های الکترونیکی می نشیند و یا نتواند پس از ساعت ها بازی از پای آن برخیزد.

سازمان بهداشت جهانی در پیش نویس گزارش خود نوشته است: علیرغم هر پیامد منفی، اخراج شدن به دلیل روزها غیبت، مبتلایان به روان پریشی بازی نمی توانند دست از بازی بردارند.

در این گزارش آمده: «الگوی رفتاری این مبتلایان آنقدر قوی است که آثار وخیمی در شخصیت، خانواده، زندگی اجتماعی، آموزشی، شغلی و دیگر جنبه های پر اهمیت زندگی شخص مبتلا بگذارد. این الگوهای بازی می تواند مداوم یا دوره‌ای باشد، یا قطع و وصل شود.»

در این گزارش آمده است که این رفتار باید یک سال ادامه داشته باشد، تا به آن روان پریشی بازی اطلاق شود. با این حال در موارد حاد، این دوره می تواند کوتاه تر باشد.بیماری روانی بازی الکترونیکی، می تواند آنلاین باشد یا آف لاین.

منبع: hidoctor