ترفند موثر برای صاف کردن موها

ترفند موثر برای صاف کردن موها

با روش های طبیعی بوسیله مواد ، راهنمایی ها و ترفندهایی که باعث صاف کردن موها می شود و روشهای شیمیائی . صاف کردن موها بطور طبیعی ، موقت است ، درحالیکه صاف کردن موها با روش شیمیایی طولانی مدت است و حدود چهار تا هشت ماه دوام دارد .

صاف کردن موها با روش های طبیعی :

صاف کردن مو با این روش ها موقت هستند، اما صاف کردن طبیعی به احتمال زیاد سلامت موهای شما را در دراز مدت بهبود می بخشد و آن را صاف و براق می کند.

 شستن با آب سرد

استفاده از آب سرد برای شستن موها ، تضمین کننده صاف، نرم و براق کردن لایه های بالایی مو است . در حالی در بهار و تابستان از آب سرد استفاده می کنید ، استفاده از آب گرم یا داغ در زمستان کاملا طبیعی است و پوشش موهای شما را از بین می برد و سبب می شود تا موهایتان مجعد و فرفری شود. اگر فکر می کنید نمی توانید که از آب سرد برای دوش گرفتن استفاده کنید، موهای خود را با استفاده از روش خم شدن و شستن بشویید. یک سطل آب سرد در کنار خود قرار داده و ، به جلو خم شوید و با یک ظرف مناسب، شروع به ریختن آب روی موهای خود کنید.

صاف کردن موها با ژل آلوئه ورا

ممکن است تعجب کنید اگر بدانید که آلوئه ورا منبعی از ۷۵ ماده غذایی شناخته شده است. آلوئه ورا حاوی آنزیم هایی است که منجر به رشد موهای سالم می شود و آن را صاف و نرم می کند. ژل آلوئه ورا دارای ترکیب شیمیایی مشابه با کراتین ، که پروتئینی است که اکثریت بافت مو را تشکیل می دهد میباشد. بنابراین، ژل به راحتی به مو نفوذ کرده و رطوبت لازم را فراهم می کند.

استفاده از ژل آلوئه ورا برای صاف کردن موها :

. چند قطعه از ساقه های آلوئه ورا را ببرید و ژل تازه ای را استخراج کنید.
. آن را با آب رقیق کنید و آن را روی موهای خود قرار دهید.
. اجازه دهید ۳۰ دقیقه روی موهایتان بماند و سپس با شامپو ملایم شستشو دهید.

 

 صاف کردن موها با موز

موز غنی از کربوهیدرات ها، ویتامین ها، روغن های طبیعی و پتاسیم است. موز یک آنتی اکسیدان شناخته شده است که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند. با استفاده از موز در مو، موهایتان را تغذیه کرده و مرطوب کنید. استفاده منظم ،از موز ، شکنندگی مو را کاهش می دهد و باعث تسکین پوست سر تحریک شده میشود. مزایای موز می تواند با اضافه کردن ماست به آن، که یک مرطوب کننده موی عالی است، افزایش یابد.

 

شستشو با سرکه سیب

سرکه سیبب به مدت طولانی برای شستشوی طبیعی موها استفاده شده است. موهای ما دارای pH 5.5 است، اما شامپو ها و موادی که ما اغلب استفاده می کنیم بسیار قلیایی هستند. سرکه سیب به حفظ تعادل PH پوست سر کمک می کند . شستشوی مو با سرکه ، موها را نرم تر ، صاف تر و درخشان تر می کند.

روش استفاده از سرکه :

یک چهارم فنجان سرکه را با یک فنجان آب مخلوط کنید.
بعد از شستن موها ، شستشوی نهایی را با آن انجام دهید .

 استفاده از روغن های طبیعی 

یک ماساژ با روغن ، یک بار در هفته، نه تنها موهای سالم و صاف را به شما هدیه می دهد، بلکه باعث کاهش استرس نیز خواهد شد. استفاده از روغن هایی مانند نارگیل، زیتون، بادام شیرین، جوجوبا ، کاستور، اسطوخدوس، رزماری و آویشن برای ماساژ موهای شما مناسب است . همچنین می توانید ترکیبی از این روغن ها را برای نتایج بهتر استفاده کنید.

 

با دقت شانه کنید

شانه کردن یا برس کشیدن زیاد موها باعث ایجاد اصطکاک و گرما می شود و موها را مجعد و شکننده می کند. شانه کردن موهایتان را محدود کرده و به حداقل برسانید، و هرگز زمانی که موهای شما مرطوب است، انها را شانه نکنید. موهای مرطوب بیشتر در معرض شکستگی قرار دارند.
یک زمان بندی مناسب برای شانه کردن ، با استفاده از شانه های دندانه بزرگ چوبی ، قبل از شستشو می باشد، و سپس آنها را یک یا دو بار در روز برای حالت دادن و خلاص شدن از شر به هم پیچیدگی شانه کنید.

 

منبع: http://ruzeno.com