ترفند های مهم برای خانه داری و آشپزی

ترفند های مهم برای خانه داری و آشپزی

نکات مهم و کلیدی خانه داری

ترفندهای خانه داری ، کارهای ریز و درشتی را در برمی گیرد که هر کدام از آن ها را می توان هنری دانست که اگر کدبانوی خانه با آن ها آشنایی داشته باشد، می تواند از کار ارزشمند خانه داری لذت بیشتری ببرد.

با این ترفندها به راحتی آشپزی کنید

گیره قاشق

معمولا خانم های خانه دار قاشق را که برای هم زدن به کار می برند از داخل قابلمه بر نمی دارند .این کار مشکلی ایجاد نمی کند اما زمانی که قاشق داخل قابلمه می افتد صدای کدبانوها در می آید .برای این که این اتفاق برای شما نیفتد، با گیره چوبی لباس قاشق را کنار بدنه قابلمه قرار دهید .

بو گیر گیاهی

اگر داخل آپارتمان بوی بدی استشمام می کنید، کافی است کمی برش لیمو همراه چند برگ رزماری را داخل قابلمه با کمی آب بجوشانید .

تازه نگه داشتن نان

به منظور تازه نگه داشتن نان برای یک شب کامل، یک ساقه کرفس را همراه با آن در کیسه پلاستیکی قرار دهید تا نان رطوبت و طعم تازه خود را حفظ کند.

خلاصی از بوی فلفل

قبل از بریدن فلفل تند، دست ها را با کمی روغن چرب کنید تا با ایجاد مانع، تندی و بوی آن جذب پوست نشود.

تزئین کیک و کلوچه

از سرنگ برای تزیین کردن روی کیک یا کلوچه به طور ماهرانه استفاده کنید و لذت ببرید.

جلوگیری از چسبیدن کیک به قالب

برای پیشگیری از چسبیدن مایه کیک به قالب، مخلوطی از روغن مایع،کره و آرد ته قالب بریزید .

آبگیری لیموی تازه

برای به دست آوردن آب بیشتر و استفاده بهینه از یک لیموی تازه، آن را قبل از قاچ کردن و برش دادن کمی فشار دهید وروی سطح میز بغلتانید.

جلوگیری از کدری قابلمه آلومینیومی

جوشاندن پوست سیب به مدت 30 دقیقه در قابلمه آلومینیمی، مانع کدری قابلمه خواهد شد.

حفظ رنگ سبزی ها

برای حفظ رنگ سبزی ها به ویژه گل کلم قرمز، هنگام پخت کمی آب لیمو به آن اضافه کنید. اسیدیته آن در حفظ رنگدانه و فلاوانوئید موثر است.

پیشگیری از فاسد شدن سبزی

برای پیشگیری از فاسد شدن سبزی ها، در کشوی ویژه سبزیجات یخچال، حوله کاغذی قرار دهید تا با جذب کردن آب اضافه، مانع از پوسیدگی آن ها شود.

 

منبع: namnak