تقویت مو با زنجبیل، دیگر خواص درمانی

تقویت مو با زنجبیل، دیگر خواص درمانی

زنجبیل به دلیل خاصیت درمانی به عنوان یکی از با ارزش ترین گیاهان در آیورودا می باشد. این ریشه معطر، تند، در آشپزخانه آسیایی ها استفاده می شود. چای زنجبیل چای مورد علاقه هندی ها است، و از آن برای درمان سرما خوردگی، سرفه و سردرد استفاده می شود. زنجبیل گیاه بومی آسیا است.

زنجبیل برای تقویت مو

زنجبیل به علت خاصیت گرم کنندگی که دارد، برای افزایش گردش خون پوست سر و در نتیجه تقویت رشد مو مفید است. زنجبیل حاوی آنتی اکسیدان gingerol، است که برای پوست و مو خوب است سرشار از مواد معدنی،است و مو را درخشان میکند. زنجبیل درمان مفید برای شوره سر و، خارش پوست سر است. خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده طبیعی آن به سالم و تمیز نگه داشتن پوست سر کمک می کند.

مواد لازم:

۱ قاشق غذا خوری زنجبیل ریز رنده شده
۱ قاشق غذا خوری روغن بادام و یا روغن کنجد

هر دو را با هم ترکیب کنید.برای استفاده، مخلوط را به پوست سر ماساژ دهید . یک ساعت تا یک شب میتواند بر روی سر بماند تا پوست احساس گرما کند سپس بشوئید.برای نتیجه بهتر یک یا دو بار در هفته تکرار کنید

فواید دیگر زنجبیل

zanjbil2

۱. درمان سرما خوردگی

زنجبیل یکی از بهترین درمان طبیعی برای سرماخوردگی است. نوشیدن چای زنجبیل و دارچین تا حد زیادی سرما خوردگی را بهبود می دهدبرای اینکه این چای را درست کنید: ۱/۲ قاشق چای خوری زنجبیل ، ۱ اینچ چوب دارچین، پودر هل ۱ پینچ (اختیاری)، ۱ قاشق چای خوری عسل (اختیاری)

زنجبیل و دارچین در ۱ فنجان آب داغ به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید. هنگامی که مخلوط خنک شد عسل و پودر هل بریزید. توجه داشته باشید: هرگز عسل را در آب داغ اضافه نکنید

۲. به هضم غذا کمک می کند

زنجبیل به هضم غذا کمک کرده و مواد مغذی را جذب میکند این نیز یک نوشیدنی قدرتمند برای پاکسازی استبرای اینکه این چای را درست کنیم : ۱ قاشق چای خوری زنجبیل ( می توانید پودر زنجبیل خشک استفاده کنید) در یک فنجان آب جوش، ریخته و بعد از ولرم شدن می نوشیم.

۳. درمان کمردرد

خمیر زنجبیل خاصیت ضد التهابی دارد و برای درمان روماتیسم، یا درد آرتروز بسیار مفید است. ۱قاشق غذاخوری پودر زنجبیل (یا زنجبیل تازه رنده شده)، ۵ قطره اسانس اوکالیپتوس، و ۲ قاشق چای خوری روغن زیتون (یا روغن کنجد). بر روی ناحیه دردناک، ماساژ داده و با یک پارچه می بندیم تا گرم شود پس از چند ساعت با آب گرم می شوئیم.

منبع: niniban.com