13 توصيه براي خريد کفش عيد

13 توصيه براي خريد کفش عيد

1- سعی كنید خرید كفش را در انتهای روز انجام دهید چون در طول روز و پیاده‌روی پا ورم می‌كند و بزرگ‌تر می‌شود.

2 -از خرید كفش‌های با كفی بسیار ضخیم یا پاشنه بلند پرهیز كنید.

3- كف زیر كفش نباید صاف باشد بلكه باید آجدار بوده تا از لیز خوردن جلوگیری كند. كفشی كه كف آن لغزنده و سُر است، كفش مناسبی نیست.

4- قالب كفش‌های مختلف متفاوت است بنابراین به صرف سایز كفش، آن را نخرید.

5 -بهترین قالب كفش مدلی است كه یك تا 2‌سانتی‌متر پاشنه داشته و قسمت جلویی آن گرد باشد.

6 -بدترین مدل كفش مدلی است كه بیش از 3‌سانتی‌متر پاشنه داشته و نوك‌تیز باشد.

7 -كفش‌ باید انعطاف لازم را داشته باشد زیرا حالت سفتی در آن مانع راه رفتن طبیعی شده و باعث ایجاد پینه و میخچه در پا می‌شود.

8 -هرگز كفشی را كه تنگ است به خیال اینكه جا باز می‌كند، نخرید.

9 -صندل‌های لاانگشتی كه در فصل تابستان بسیار متداول می‌شود، انتخاب بسیار بدی است زیرا پوشیدن این مدل‌ها باعث تغییر در نحوه حركات عادی و طبیعی شده و در نهایت به پاها و زانو آسیب می‌رسانند.

10 -كفش‌های روباز، مچ پا را نگه نمی‌دارد. این كفش‌ها به خصوص برای كودكان ایمنی چندانی ندارند.

11-قسمت جلویی كفش كه فضای لازم برای حفظ انگشتان را تامین می‌كند، باید گرد باشد. مدل‌های به اصطلاح نوك تیز فضای كمی‌را برای انگشتان تامین می‌كنند و به همین علت توصیه نمی‌شود.

12- توجه داشته باشید فضای اضافی جلوی كفش باعث می‌شود كه پا درون آن بلغزد و تاول بزند. بهتر است بین نوك ‌بلندترین انگشت پا و نوك كفش حدود یك سانتی‌متر فاصله باشد.

13 -جنس رویه كفش بسیار مهم است. بهترین رویه برای كفش، همان رویه چرم طبیعی است. چرم طبیعی، به علت دارا‌بودن منافذ طبیعی در بافتش، امكان تبادل هوا میان بیرون و داخل كفش را فراهم می‌كند. رویه مصنوعی به علت عدم تبادل هوا، باعث بوی بد پا و عرق كردن بیش از حد آن می‌‌شود.

منبع: lifemag.ir