۹ توصیه ساده برای تغییر دکوراسیون منزل

۹ توصیه ساده برای تغییر دکوراسیون منزل

همه ایده‌های تغییر دكوراسیون مستلزم صرف وقت و هزینه زیاد نیست. اگر به دنبال چند ایده برای طراحی دكوراسیون داخلی برای تغییر دادن خانه‌تان هستید، این توصیه ها کمکتان می کند.

decorasion1
۱) تنظیم چیدمان مبلمان و لوازم خانه را تغییر دهید:

مبلمان را از كنار دیوار برداشته و سعی كنید آنها در زوایای جدیدتر و گیراتر بچینید. مثلاً قرار دادن كاناپه به صورت مورب در یك اتاق‌ نشیمن باریك باعث می‌شود كه اتاق وسیع‌تر نشان دهد.

۲) یك دیوار را رنگ كنید:

decorasion2
یكی از دیوارهای مهم خانه كه در معرض توجه نیز هست را به رنگ دلخواهتان رنگ كنید. تابلوها و لوازم هنری از آن آویزان كنید و مبل جدید و زیبایی در آن قسمت قرار دهید. (البته دقت داشته باشید كه رنگ آن با سایر لوازم خانه هماهنگ باشد).

۳) از گل و گیاه استفاده كنید:

decorasion3
گل و گیاه می‌تواند حال و هوای تازه ای به خانه بیاورد. اگر علاقه‌ای به رسیدگی به گل و گیاه ندارید، می‌توانید از گل‌ها و درختچه‌های مصنوعی استفاده كنید.

كیفیت گل‌های مصنوعی هم آنقدر خوب شده است كه به سختی می‌توان آنها را از گل طبیعی تشخیص داد.

۴) یك قالیچه محلی در نقطه‌ای بیندازید:

decorasion4
قالیچه‌های محلی وسیله بسیار خوبی برای اتاق‌های گفت‌وگو و نشیمن به شمار می‌رود. قالیچه ای متناسب با اسباب و لوازم اتاق انتخاب كنید و آن را پایین میز بیندازید.

۵) تابلو و آینه از دیوارها آویزان كنید:

تابلوهایی آویزان كنید كه شخصیت و روحیه شما را منعكس كند. سعی كنید از قاب‌های تزئینی‌تر و زیباتر استفاده كنید. هنگام آویزان كردن دقت كنید كه تابلو از هر قسمت خانه قابل مشاهده باشد و گیرا باشد.

۶) مجسمه‌ها را در یك جا جمع كنید:

decorasion5
مجسمه‌ها و پیكره‌های كوچك و مرتبط با هم را در قسمتی از خانه كه مورد توجه است كنار هم قرار دهید. این مجسمه‌ها را به صورت‌های فانتزی و متنوع بچینید.

۷) از كوسن‌های تزئینی استفاده كنید:

decorasion6
این بالشتك‌ها و كوسن‌های تزئینی به سادگی رنگ و بوی جدیدی به خانه می‌دهد و مبلمان منزل را نیز باشكوه‌تر جلوه می‌دهد.

۸) لامپ‌ها و لوسترها را عوض كنید:

decorasion7
لوسترها و لامپ‌ها جزو وسایلی هستند كه خیلی زود بر بیننده آشكار می‌كنند كه سبك چیدمان خانه‌تان قدیمی است یا جدید. به دنبال لوسترهایی باشید كه جدیدتر و فانتزی باشند و ضمناً با لوازم و رنگ بندی خانه‌تان نیز هماهنگ باشند.

۹) لحاف‌ها و رواندازها نیز مثل كوسن‌های تزئینی، به اتاقتان رنگ می‌دهد.

decorasion8

این رواندازها و روتختی‌ها در انواع جنس‌ها و رنگ‌ها موجود می‌باشد. با توجه به روحیه و سلیقه خود زیباترین را انتخاب كنید.

منبع: دلگرم