خوردن قهوه و خواص و مضرات آن

خوردن قهوه و خواص و مضرات آن

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های دنیا می باشد که خواص و فواید فراوانی نیز برای سلامت بدن دارد.

قهوه به دلیل وجود کافئین می تواند به عنوان یک چربی سوز استفاده شود اما فراموش نکنید مهمترین عامل در لاغری و کاهش وزن، ورزش کردن و یک رژیم غذایی سالم می باشد.

ورزش هایی ساده مانند پیاده روی، دویدن و بدنسازی بهترین گزینه برای لاغری و تناسب اندام هستند و در کنار آن نیز نوشیدن یک یا دو فنجان قهوه در طول روز برای کسب انرژی بیشتر و چربی سوزی می تواند لذت بخش باشد.

فواید خوردن قهوه ترک 

افزایش عملکرد فیزیکی

یک فنجان قهوه ترک حدود یک ساعت قبل از تمرین ورزشی می تواند عملکرد شما را 11 تا 12 درصد بهبود ببخشد. کافئین موجود در قهوه سطح آدرنالین را در خون افزایش می دهد و به شما کمک می کند تا برای فعالیت های بدنی آماده شوید.

کاهش وزن 

قهوه حاوی منیزیم و پتاسیم است که به بدن انسان کمک می کند از انسولین استفاده کند به این ترتیب سطح قند خون کاهش پیدا می کند و میل شما برای خوردن شیرینی و تنقلات کاهش می یابد و همین برای لاغری مفید می باشد.

علاوه بر این کافئین قهوه سلول های چربی را می سوزاند و از آن ها به عنوان منبع انرژی استفاده می کند پس قهوه یک چربی سوز طبیعی قوی می باشد.

کاهش خطر مرگ

مطالعات نشان داده که خطر مرگ و میر در افرادی که قهوه مصرف می کنند 25٪ کمتر از افرادی است که قهوه نمی خورند.

کاهش ابتلا به سرطان

مطالعات نشان داده که قهوه می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان، سرطان آندومتر در زنان و کارسینوم سلول های پایه، شایع ترین نوع سرطان پوست را کاهش دهد.

کاهش خطر سکته

مصرف 2-4 فنجان قهوه در روز خطر سکته مغزی را کاهش می دهد.

منبع: http://www.coca.ir