جلوگیری از خشکی پوست از سرما

جلوگیری از خشکی پوست از سرما

با سرد شدن هوا، بعضی از افراد دچار خشکی پوست می شوند که این موضوع بسیار خوب نمی باشد. ولی می توانید با انجام برخی از کارها از خشک شدن پوست در پاییز جلوگیری کنید.

مرطوب نگهداشتن پوست از خشکی آن جلوگیری می‌کند.

یکی از عوامل خارجی مؤثر در خشکی پوست خشکی هواست که نیاز است افراد در فصل پاییز و فصل سرد با آب ولرم استحمام کنند زیرا آب داغ چربی طبیعی روی پوست را از بین برده و سبب خشکیدگی بیشتر پوست می‌شود.

برای پیشگیری از خشکی پوست نیاز است افراد از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنند و در خانه نیز فضای اتاق را مرطوب نگه دارند.

در افراد مسن نیز شاهد خشکی پوست آنها هستیم و نیاز است آنها نیز مرتب پوست خود را مرطوب نگه دارند و از مرطوب‌کننده‌های پمادی که بدون عطر و رنگ هستند استفاده کنند.

افراد عادی نیز باید از مرطوب‌کننده‌های فاقد چربی استفاده کنند. در مواقعی که خارج از منزل هستید حتماً از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید، افردی که به ارتفاعات و کوه‌ها می‌روند باید از ضد آفتاب استفاده کنند چراکه در معرض اشعه ماورای بنفش نور خورشید قرار می‌گیرند.

برای بانوان جهت پیشگیری از خشکی پوست شدید دست‌هایشان در منزل ، استفاده از دستکش ظرفشویی با لایه نخی داخلی توصیه می‌شود.

بعد از تمیز کردن پوست خود، آن را مرطوب کنید تا خشک نشود. یک محلول مرطوب کننده یا روغن مخصوص صورت استفاده کنید که دارای مواد مغذی و طبیعی باشد. هرگز از کرم های جامد استفاده نکنید.

وقتی پوست ترک برمی دارد، مصرف آب و اسیدهای چرب ضروری را افزایش دهید. همیشه پوست خود را چرب کنید و از تماس با مواد مضر محافظت کنید. برای از بین بردن خشکی پوست انگشتان دست، کرم گل همیشه بهار و ویتامین E را استفاده کنید.

موقع خواب این مخلوط را به پوست دست خود بمالید و تمام شب دستکش های نایلونی بپوشید تا کرم به جایی مالیده نشود. از دستگاه بخور یا سماور یا یک ظرف آب روی شوفاژ برای مرطوب کردن هوای اتاق به خصوص در زمستان استفاده کنید. این کار باعث می شود پوست آب کمتری از دست بدهد.

در محیط های خیلی گرم قرار نگیرید. از تغییرات ناگهانی دما خودداری کنید. پوست خود را از تماس با باد و نور خورشید هم محافظت کنید. به یاد داشته باشید که پوست در اثر خشک شدن بسیار آسیب پذیر و حساس می شود.

منبع: http://payju.ir