چگونه جلوی پوسیدگی دندان کودکان را بگیریم؟

چگونه جلوی پوسیدگی دندان کودکان را بگیریم؟

زمانی که کودک اندکی سخن بگوید و تا حدی راه برود، والدین را هیجان زده و مشغول می سازد. متخصصین دندانپزشکی کودکان بر این باور هستند که این مشغله ها باعث می شود که والدین به جلوگیری از پوسیدگی دندان کودک خود توجه ای نداشته باشد. متخصصین دندانپزشکی کودکان بارها تاکید کردند که جلوگیری از پوسیده شدن دندان کودکان باید از همان روزهای اول بیرون آمدن دندان از لثه، انجام پذیرد. متخصصین دندانپزشکی کودکان به والدین توصیه هایی در این زمینه می کنند:

مراقبت روزانه از دندان کودکان

اینکه کودک شما دندان کوچک تری از شما دارد، به این معنا نیست که به مراقبت های دندانی کمتری هم نیاز دارد. متخصصین دندانپزشکی کودکان همیشه تکرار و تاکید می کنند که مراقبت از دندان کودکان باید از همان اولین روزی که دندان از لثه بیرون می آید، رعایت شود. به این منظور باید از مسواک های مخصوص کودکان برای آن ها استفاده کرده و دوبار در روز دندان شان را مسواک کنید. زمانی که کودک به سن 2 سالگی رسید، می توانید از مسواک مناسب سن او و خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید. متخصصین دندانپزشکی کودکان توصیه می کنند که زمان که دندان های کودکان به ترتیب کنار هم قرار گرفتند، باید نخ دندان هم برای آن ها به کار برد.

عادت های غذایی

برخی والدین برای اینکه به خوابیدن کودک خود کمک کنند، یک بطری شیر و یا نوشیدنی های دیگری را هنگام خواب در دهان کودک می گذارند، این عملکرد طبق تحقیقاتی که متخصصین دندانپزشکی کودکان به عمل آوردند، بسیار خطرناک می باشد. این متخصصین اظهار می داند که اگر این نوشیدنی ها حاوی شکر باشند، می تواند در پوسیدگی دندان کودکان نقش بسزایی داشته باشد. کودک خود را عادت ندهید که هنگام خواب از این بطری های حاوی نوشیدنی استفاده کنند.

منبع: mdental.ir