خرخر کردن در خواب را نادیده نگیرید

خرخر کردن در خواب را نادیده نگیرید

تحقیقات جدید نشان می دهند که خرخر کردن در خواب، خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد.

براساس مطالعات پیشین بر روی بزرگسالان، 40 درصد از مردان و 24 درصد از زنان در هنگام خواب خرخر می‌کنند و این عارضه معمولا در افراد بالای‌ 40 سال‌ رخ‌ می‌دهد. اگر چه خرخر کردن در هنگام خواب اختلالی شایع است، اما این عادت در افراد چاق به مراتب بیشتر مشاهده می‌شود.
در مطالعه اخیر که در کشور مجارستان انجام شد، 1200 نفر مورد بررسی قرار گرفتند و نتایج نشان داد که خطر سکته قلبی در میان افرادی که در خواب خرخر می‌کنند، 34 درصد بیشتر از سایر افراد است.

همچنین مشخص شد که خطر سکته مغزی در این گروه از افراد، 67 درصد بیش از دیگران است، اما نکته جالب این بود که این خطر در کسانی که با صدای آهسته خرخر می‌کنند، افزایش نمی‌یابد.
این تحقیق همچنین نشان داد علی رغم این که خرخر در میان مردان شایع تر است اما پس از گذشتن از مرز 70 سالگی، عادت به خرخر کردن در مردان کاهش می‌یابد.
متخصصان توصیه می کنند برای درمان عارضه خرخر و پیشگیری از حمله قلبی حتما به پزشک مراجعه شود.
حمله‌ قلبی‌ عبارت است‌ از مرگ‌ سلول‌های‌ عضلانی‌ قلب‌ در اثر کاهش‌ یا توقف‌ جریان‌ خون‌ در سرخرگ‌های تغذیه کننده‌ قلب. درد شدید و احساس سنگینی و فشردگی در قفسه‌ سینه‌، انتشار درد از قفسه‌ سینه‌ به‌ بازوها، گردن، آرواره‌، بین‌ دو کتف‌ و گاهی بالای‌ شکم‌، تنگی‌ نفس و احساس خفگی، تهوع‌ و استفراغ‌، تعریق‌، ضعف و احساس نزدیک شدن به مرگ‌ از شایع‌ترین علایم حمله قلبی به شمار می روند.

منبع: newmatlab.persianblog.ir