خواص صبحانه خوردن

خواص صبحانه خوردن

فواید صبحانه بسیار قابل تامل است. صبحانه یکی از وعده های غذایی اصلی ماست که برای سلامتی ما بسیار اهمیت دارد. افراد برای سلامتی خود باید صبحانه بخورند و هیچ وقت آن را از وعده غذایی خود حذف نکنند. همچنین در صبحانه مواد مقوی بگنجانند. مانند شیر ، آب میوه ، پنیر ، گردو و ..

فواید صبحانه چیست ؟

از فواید صبحانه اینست که صبحانه توازن انسلین بدن را حفظ کره و اعمال بدن را تنظیم می کند. صبحانه به دفع مواد زاید از بدن کمک زیادی می کند . تمرکز را تقویت کرده و فعالیت ذهنی را افزایش می دهد. از یبوست جلوگیری کرده و اشتهای شخص را تنظیم میکند.

صبحانه نخوردن هیچ تاثیری در لاغری اشخاص ندارد . بلکه منجر می شود انها چاق شوند. چرا که شخصی که صبحانه نخورده برای وعده ناهار بسیار گرسنه است و ناهار بیشتری را مصرف می نماید .

از فواید صبحانه اینست که صبحانه خوردن منجر به افزایش سوخت وساز بدن می شود . به طوری که وقتی صبحانه میخورید سوخت و ساز بدنتان زیاد می شود و به جای ذخیره کالری بدن سعی در سوزاندن کالری ها میکند. به گزارش آسان طب با مصرف صبحانه جذب فیبرها و مواد غذایی در بدنتان بیشتر خواهد شد و برعکس جذب چربی ها و مواد زاید کم می شود.

همچنین جذب ویتامین ها، آهن و کلسیم هم در بدن بیشتر خواهد شد. صبحانه خوردن به شخص نشاط و شادابی می بخشد و او را سر زنده میکند. همینطور که گفتیم صبحانه خوردن سبب کنترل بهتر گرسنگی می شود و کالری ها کمتر جذب بدن می شوند. همچنین ناهار کمتری میخورید و وزنتان کمتر بالا می رود.

ادامه فواید صبحانه خوردن

طبق تحقیقات ثابت شده است کسانی که صبحانه میخوردند خیلی باهوش تر و خوش اخلاق تر از کسانی هستند که صبحانه نمیخورند. صبحانه خوردن حدود یک چهارم از انرژی مورد نیاز یک شخص را تامین خواهد کرد .

از دیگر فواید صبحانه اینست که صبحانه خوردن باعث می شود قدرت تمرکز بزرگسالان 20 درصد افزایش یابد. همچنین تمرکز کودکان دبستانی افزایش و چاقی در انان کاهش می یابد. صبحانه سبب می شود میل افراد به خوردن تنقلات کمتر شود، تغذیه سالم تری داشته باشند و کمتر دچار اضافه وزن شوند. صبحانه خوردن سبب کاهش ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان و دیابت خواهد شد و سیستم ایمنی بدن را در مقابل بیماری هایی مثل آنفولانزا افزایش می دهد.

مصرف میوه و مواد فیبر دار در صبحانه سبب کاهش خستگی روزمره شما خواهد شد. صبحانه خوردن سبب کاهش پوسیدگی دندان و نخوردن آن سبب عصبانیت و خشکی دهان میگردد.اگر میل به خوردن صبحانه ندارید پیشنهاد میکنیم قبل آن 20 دقیقه ورزش کنید و یک لیوان آب بنوشید .

برخی افراد که میخواهند لاغر شوند صبحانه را حذف میکنند. این اشتباه است . چون هم ضعیف می شوند و هم در ظهر بسیار گرسنه اند و ناهار دوبرابر می خورند.

منبع: hidoctor