خواص مختلف تخم کدو

خواص مختلف تخم کدو

 

تخم کدو چه فوایدی برای ما دارد و چه خاصیت هایی در خود جای داده است چه ویتامین هایی در آن وجود دارد و برای چه بیمارانی مصرف آن توصیه می شود می خواهیم در این مطلب از آن بیشتر بدانیم

اگر این بار کدو حلوایی خریدید، حواستان باشد که تخم های کدو را دور نریزید.پزشکان هلندی معتقدند که تخم کدو از سرطان پروستات و مثانه جلوگیری می کند. کدو مقدار زیادی ویتامین E و A دارد و به همین دلیل ضدسرطان به خصوص سرطان های پروستات و مثانه محسوب می شود.

در واقع ویتامین های E و A آنتی اکسیدان هستند و جلوی عمل رادیکال های آزاد را می گیرند. به همین دلیل محققان علم تغذیه معتقدند که ویتامین هایA وE جزء ویتامین های پیشگیری کننده از سرطان پروستات و مثانه هستند.

علاوه بر این تخم کدو حلوایی به کسانی که دچار بزرگی پروستات هستند و مشکل ادرار کردن دارند، کمک می کند که مشکلشان حل شود اما این تنها خاصیت تخم های کدو حلوایی نیست.

تخم کدو سرشار از پتاسیم، کلسیم، فسفر، منیزیوم، روی و سلنیوم است و هرکدام از این ترکیبات نقش اساسی در جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی, کاهش فشار خون بالا, بیماری های عفونی روده ای و عفونت های مثانه دارند.

همچنین اسیدهای چرب اشباع نشده تخم کدو حلولیی در بدن انسان به پروستاگلاندین ها و سپس به هورمون ترمبوکزان تبدیل می شود. این هورمون از یک طرف باعث افزایش کلسترول خوب (HDL) شده و از طرف دیگر از رسوب چربی در سرخرگ ها و ایجاد پلاکت جلوگیری می کند.

منبع: برنا