درب ضد حریق

درب ضد حریق

درب های ضد حریق

درب ضد حریق در واقع نوعی درب ضد سرقت است که دارای ویژگی ضد حریق است. درب ضد حریق از اجزا مختلفی تشکیل شده است. خاصیت ضد حریق یک مزیت در درب ضد سرقت محسوب می شود.

اجزا درب ضد حریق عبارتند از: بخش شیشه ای (شیشه های ضد ضربه)، بخش گرما گیر ( متشکل از سنگ گچ)، آلومینیوم، چوب، فولاد و ورمیکولیت (به عنوان رسانا)، درزگیر گاز و دود، پنجره و سخت افزار شامل بلبرینگ لولا، ابزارهای بسته شدن اتوماتیک و مکانیزم قفل.

ساخت درب ضد سرقت امری تخصصی است و تمام اجزا درب ضد حریق باید دارای برچسب آژانس مربوطه باشند. این برچسب نمایانگر آزمایشاتی است که برای اطمینان از امنیت روی آنها انجام شده است.

یکی از اجزا درب ضد حریق درزگیر های آن است که در لبه های درب نصب می شود و از ورود گازها و دود جلوگیری می کند. این درزگیرها از نظر مواد شیمیایی و میزان تاثیر در برابر شرایط آتش سوزی متفاوت هستند.

در اکثر مواقع بر روی درب ضد حریق پنجره ای وجود دارد. این پنجره باید مقاوم باشند و در برابر ضربات ( مانند ضربات شلنگ آتش نشانی) استقامت داشته باشند. به همین منظور این پنجره از اجزا مختلفی ساخته شده است. اجزا این پنجره شامل شیشه های سیمی، سیلیکات سدیم مایع به منظور عایق حرارتی که بین دو شیشه را پر می کند، شیشه های سرامیکی و بروسیلیکات هستند.

منبع:آچیلان در