درمان گرفتگی عضلات

درمان گرفتگی عضلات

کشش و ماساژ :

ماهیچه گرفته را بکشید و آن را به آرامی مالش دهید تا به ریلکس کردن ماهیچه شما کمک نماید. در گرفتگی عضلات پا، وزن خود را برروی پای گرفته انداخته و به آرامی زانوی خود را خم نمایید.

اگر قادر به ایستادن نیستید، برروی زمین یا روی یک صندلی نشسته و پای گرفته رادراز نمایید. سعی کنید نوک پایی که عضله آن گرفته است را گرفته و در حالیکه پا صاف است، به آرامی آن را بکشید. اینکار به بهبود گرفتگی و آزاد شدن عضله کمک می کند.

استفاده از سرما و گرما:

از حوله ای گرم و یا پارچه های گرم برروی ماهیچه خشک و گرفته استفاده نمایید. یک وان آب داغ و یا هدایت بخار به سمت پای گرفته به آرام شدن آن کمک نمایید. همچنین ماساژ ماهیچه گرفته با کمپرس یخ نیز می تواند به شما کمک کند.

درمان گرفتگی عضلات با طب جایگزین و یا سنتی

در این نوع درمان پیشنهاد می شود که از مکمل های ویتامین ب کمپلکس برای کاهش گرفتگی عضلات استفاده نمایید. بااینحال تحقیقات بیشتری برای اثبات این موضوع لازم می باشد.

پیشگیری از گرفتگی عضلات

اجتناب از کم آبی بدن:

نوشیدن مقدار کافی مایعات در هر روز به پیشگیری از کم آبی بدن کمک می نماید. مقدار دقیق مورد نیاز شما بسته به فعالیتتان، غذایی که میخورید، جنسیت شما، سلامتی تان، سن شما، وضعیت آب و هوایی منطقه شما و داروهایی که مصرف می کنید، متفاوت می باشد.

مایعات به ریلکس کردن و آرامش ماهیچه های شما کمک می نماید. در حین ورزش و فعالیت با نوشیدن آب، آب از دست رفته بدن را جبران نمایید.

ماهیچه های خود را بکشید:

نرمش بعد و قبل از هر فعالیتی که برروی ماهیچه ها تاثیر شدید می گذارد به پیشگیری از گرفتگی عضلات کمک می نماید. ورزش های آرام همچون استفاده از دوچرخه ثابت قبل از خواب نیز به پیشگری از گرفتگی عضلات پیش از خواب کمک می نماید.

منبع: http://www.pezeshk.us