درمان گل مژه چشم با ۱۱ داروی خانگی

درمان گل مژه چشم با ۱۱ داروی خانگی

برای درمان گل مژه چشم، یک فرد باید چشم خود را با آب سرد ۳ تا ۴ بار در روز بشوید. علاوه بر آب سرد، همچنین در این بخش ۱۱ داروی خانگی موثر و ارزان را معرفی میکنیم:
باکتری اورئوس یکی از باکتری های شایع، است که باعث ایجاد گل مژه می شود. به راحتی در چند روز درمان می شود. گل مژه زمانی رخ میدهد که غدد چربی در پلک تحت تاثیر قرار می گیرد. کمبود ویتامین A می تواند علت اصلی آن باشد. ممکن است گل مژه بدون درمان هم بهبود پیدا میکند . ممکن است یک تا سه هفته طول بکشد.

گل مژه توده کوچک قرمز رنگ است که می تواند در داخل و بخشی در خارج از پلک قرار گیرد. نشانه های آن قرمزی، ، سوزش و تورم. درمان طبیعی و ارزان برای آن وجود دارد .گل مژه دردناک و بسیار آزار دهنده است. در کودکان آسانتر از بزرگسالان است.

گل مژه عفونت پلک است

علل شایع گل مژه چشم می توان به بهداشت نامناسب پلک، تغییرات هورمونی، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی با کیفیت ضعیف و غیره اشاره کرد. گل مژه ممکن است در قرمزی، تورم و درد در چشم دچار عفونت شود. برای درمان گل مژه چشم، یک فرد باید چشم خود را با آب سرد ۳ تا ۴ بار در روز بشوید. علاوه بر آب سرد، همچنین در این بخش ۱۱ داروی خانگی موثر و ارزان را معرفی میکنیم:

داروهای خانگی برای گل مژه :

دانه گشنیز

تخم گشنیز را در آب جوش ریخته وپس از خنک شدن چشم خود را با این آب بشویید این کا ررا هر ۶ ساعت یکبار انجام دهید

گواوا، اقاقیا و برگ چای

این گیاهان را در آب جوش ریخته و بعد از ولرم شدن آب آن را با استفاده از یک توپ پنبه در محل گل مژه بزنید. استفاده منظم از این درمان می تواند در کاهش تورم ناشی از گل مژه چشم کمک کند.

برشهایی از سبزیجات

برشهای سبزیجات مانند خیار، سیب زمینی برای گل مژه مفید است برشهایی از آنها را در محل گل مژه قرار دهید دقت کنید سبزیجات تازه باشد و خوب شسته شود

روغن میخک

استفاده از روغن میخک در چشم دچار عفونت می تواند در کاهش التهاب ناشی از گل مژه چشم کمک کند. روغن میخک به عنوان یکی از بهترین داروهای خانگی برای گل مژه چشم است

روغن میخک برای گل مژه چشم

به عنوان قطره چشمی برای درمان گل مژه چشم استفاده می شود. قرار دادن چند قطره از این مخلوط را ۲ تا ۳ بار در روز می تواند به تسکین گل مژه کمک کند

آب سیر درمان گل مژه

آب سیر را می توانید با استفاده از یک توپ پنبه ای در چشم مبتلا استفادهکنید. با استفاده از این درمان ۶ – ۷ بار در یک روز می توانید استفاده کنید

سفیده تخم مرغ

شما می توانید سفیده تخم مرغ بر روی یک تکه پارچه پنبه ای به محل مورد نظر بزنید ۳-۴ بار درروز استقاده کنید

ژل آلوئه ورا

این ژل درمان خانگی موثری است

چای

چای قاصدک را به صورت منظم برای درمان گل مژه چشم. چای کیسه ای خیس شده در آب سرد نیز می تواند برای درمان گل مژه مفید باشد. شما می توانید چای کیسه ای بابونه برای نتایج موثر نیزاستفاده کنید.

روغن کرچک

یکی دیگر از درمان ها طبیعی در منزل است. شما به طور مستقیم می توانید به صورت روزانه برای درمان گل مژه چشم اعمال می شود روغن کرچک در چشم آلوده چندین باراستفاده کنید.

منبع: niniban.com