دستور تهیه ژله انار شب یلدا

دستور تهیه ژله انار شب یلدا

مـواد لازم آشپزی

یک بسته ژله انار

یک عدد انار

نصف پیمانه نشاسته

دو سوم پیمانه شکر

یک پیمانه شیر

نصف پیمانه گلاب

یک پیمانه آب

  • jelleanar

دستور پخت

برای تهیه ژله انار شب یلدا ابتدا یک بسته ژله انار را طبق دستور روی جعبه ژله، آماده کنید، بدین ترتیب که یک لیوان آب جوش داخل یک ظرف شیشه ای بریزید و یک بسته پودر ژله را روی آن بریزید و خوب هم بزنید می توانید ظرف را روی سماور و یا در ماکروویو بگذارید تا ذرات ژلاتین در آب جوش خوب حل شود. سپس یک لیوان آب سرد به آن اضافه کنید و هم بزنید ژله انار آماده است.

شما می توانید به جای پودر آماده ژله انار از ژلاتین استفاده کنید، نصف لیوان آب سرد را با ۳ قاشق سوپخوری ژلاتین مخلوط کنید و بگذارید روی بخار آب و یا ماکروویو که ژلاتین کاملا حل شود و مایع شفاف شود و سپس آب انار را به مخلوط آب و ژلاتین اضافه کنید و به جای ژله آماده استفاده کنید.
انار را دون کنید، ته گیلاسها و یا هر ظرفی که خواستید مقداری از ژله انار را بریزید و مقداری از دانه های انار را در ژله بریزید و در یخچال بگذارید تا ژله ببندد و باقیمانده ژله را روی بخار کتری قرار دهید تا بصورت مایع بماند.

حالا نشاسته، آب، شیر و شکر را مخلوط کنید و روی اجاق گاز بگذارید و مرتب هم بزنید تا نشاسته گلوله نشود و سر نرود وقتی مایع غلیظ شد و خامی نشاسته گرفته شد گلاب را اضافه کنید و مخلوط نشاسته را بگذارید سرد شود.

بعد از اینکه ژله انار گرفت مقداری از مخلوط نشاسته را روی ژله بریزید و در یخچال بگذارید تا خوب بگیرد سپس بقیه ژله انار و دانه های انار را بریزید بعد از سفت شدن ژله، باقیمانده مایع نشاسته را روی آن بریزید و در یخچال بگذارید تا ژله کاملا بگیرد. دسر چند لایه ژله انار شب یلدا آماده است نوش جان.

منبع: digche.com