دلایلی برای این که چرا باید بازیافت کنید؟

دلایلی برای این که چرا باید بازیافت کنید؟

دلایلی برای این که چرا باید بازیافت کنید؟

گرچه که بازیافت موضوعی است که زیاد درمورد آن صحبت شده است اما هنوز هم میلیون‌ها نفر هستند کاملا از اهمیت این موضوع بی‌خبرند. در این‌جا دلایلی وجود دارند که توضیح می‌دهند که چرا باید بازیافت کنیم و کره زمین‌مان را حفظ کنیم.
وقتی به دور و اطراف خود نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که مردم، منابعی مثل انرژی یا حتی تعدادی کاغذ را برای کارهای غیرضروری هدر می دهند. شاهد چنین موقعیت‌هایی‌ بودن می‌تواند باعث برانگیختگی و عصبانیت شود. پس، نیاز است تا نظم و انظباطی به زندگی‌هایمان دهیم تا تغییر مثبتی که احتیاط نام دارد در شیوه زندگیمان ایجاد شود. بازیافت یک نیاز ساعتی است. هر کدام از ما باید درمورد دلایل و اهمیت آن آگاه شویم تا فردایی بهتر را رقم بزنیم.
خیلی از افراد را در حال هدر دادن منابع می‌شود دید. با این حال، وقتی که حرف از ایجاد تغییر به میان می‌آید، همه یکدیگر را مقصر می‌دانند و سرزنش می‌کنند. باید به یاد داشته باشیم که قبل از این که کس دیگری را سرزنش کنیم، اول باید این موضوع را از خودمان شروع کنیم. چیزهای زیادی وجود دارند که می‌توانیم به عنوان یک فرد انجام دهیم اما قبل از این که شروع کنیم بیایید به اهمیت بازیافت نگاهی بی‌اندازیم و درمورد این موضوع گسترده که نیاز هست تا هر کدام از ما از آن‌ها مطلع باشیم، بیشتر بدانیم.
اهمیت بازیافت
پلاستیک‌ها و کاغذ باطله
جنگل‌زدایی، موضوع مهمی است که سیاره ما با آن مواجه شده است. این مورد بدین دلیل است که انسان از منابع طبیعی برای برطرف کردن نیازهایش استفاده می‌کند. افزایش تقاضا برای منابع طبیعی مستقیما متناسب با میزان تخریبی است که کره زمین دستخوش آن قرار گرفته است و باعث اتمام منابع آن می‌شود. به تمامی درختانی فکر کنید که هر روز دارند در جنگل‌ها قطع می‌شوند. عادات هدر دادن کاغذ شما می‌تواند یکی از میلیون‌ها دلایلی باشد که محیط زیست را به سمت خطرات پیش می‌برد. اگر ما همچنان به بهره‌برداری منبع محدود طبیعت برای اهدافمان ادامه دهیم، بالاخره روزی می‌رسد که ما هیچ چیزی برای استفاده کردن نداریم.
برق
در کنار مصرف بی‌رویه منابع طبیعی، ما در مصرف دیگر منابع انرژی مثل برق نیز افراط کردیم. مثال‌های ساده این مورد می‌تواند روشن گذاشتن برق‌ها در روشنایی روز یا روشن نگه‌داشتن دستگاه تهویه هوا برای ساعات طولانی هستند. تنها راه‌حل امکان‌پذیر این مشکل، توجه جدی به مصرف انرژی است. این کار را می‌توان با مصرف انرژ ی تنها در زمان نیاز، عملی کرد. علاوه بر این، راهکار بازیافت قطعا در زندگی روزانه‌مان به سودمان خواهد بود.
ترکیب مواد زائد و مواد زائد زیست تجزیه‌ ناپذیر
گرچه که بازیافت به جلوگیری از هدر رفت منابع ضروری، کمک می‌کند اما هر آن چیزی که استفاده می‌کنیم، قابل بازیافت نیست. محصولات خاصی را می‌توان با قرار دادن تعدادی از مواد در کنار هم، ایجاد کرد. علاوه بر این، این محصولات قابل بازیافت نیستند. پس، هر چه تعداد محصولات زیست تجزیه ناپذیر بیشتر باشد، موادی که به لندفیل افزوده می‌شوند هم بیشتر خواهد شد. به همین خاطر، در کنار بازیافت، ما باید به تولید مقدار مواد زائدی که بر پایه این مواد هستند، توجه ویژه‌ای داشته باشیم. اگر مقدار مواد زائد در طول زمان افزایش یابد، به زودی زمانی می‌رسد که هیچ جایی برای جا دادن زباله‌هایی که تولید می‌کنیم، وجود نخواهد داشت. بنابراین، هر چه زباله زیست تجزیه ناپذیر کمتری وجود داشته باشد، بهتر است.
علاوه بر آگاهی داشتن درمورد اهمیت بازیافت، پایبندی به رهنمودهای بخصوصی جهت پی بردن به مشکل تخریب زیست محیطی نیز اهمیت دارد. آگاهی از مسئولیت‌هایمان، گامی است در جهت حفظ سیاره‌مان. بازیافت همچنین سطوح آلودگی را کاهش می‌دهد. بنابراین، هوای پاکیزه‌ای برای تنفس خواهیم داشت.
افزایش روزافزون لندفیل‌ها یا زمین‌های دفن زباله
محصولات بازیافتی ساخته شده از پلاستیک، آلومینیوم، مقوا و کاغذ به حفظ انرژی کمک می‌کنند و چیز بیشتری را به لندفیل‌های انبوه اضافه نمی‌کنند. این ابتکار نه تنها به ذخیره انرژی کمک می‌کند بلکه متعاقبا کمک می‌کند تا کره زمین را به کره‌ای سبزتر تبدیل کنید.
احتمالا الان دارید به راه‌های بازیافت فکر می‌کنید! اگر تا حالا به این فکر نمی‌کردید پس باید نکاتی درمورد راه‌های امکان‌پذیری که در زندگی روزانه می‌توان با آن‌ها بازیافت را عملی کرد را بخوانید.
چه طور می‌شود بازیافت کرد؟
برای به کارگیری این شیوه بایستی از این روند پیروی کنیم: کاهش، استفاده مجدد و بازیافت.
باید استفاده از موارد زیست تجزیه‌ناپذیر را کاهش دهیم یا قطع کنیم، تا حد امکان باید از اشیا استفاده مجدد کنیم و برای استفاده آن را بازیافت کنیم. بیایید تعدادی از روش‌هایی که با به کارگیری آن‌ها می‌توانید به محیط زیست کمک کنید تا از مشکلات جلوگیری شود را یاد بگیریم.
به هنگام خرید، محصولاتی را بخرید که کمترین بسته‌بندی را دارند.
در مصرف پلاستیک دقت کنید. در زمان خرید، با خود کیسه پارچه‌ای همراه داشته باشید. این کار در صورتی که میل شدیدی برای خرید کردن و برگشتن به خانه با بسته‌های بزرگ دارید، قطعا کمک‌کننده است. از پلاستیک‌هایی که در خانه دارید مجددا استفاده کنید و از اضافه کردن به انبوه پلاستیکی که در خانه جمع‌ شده است، جلوگیری کنید.
از تکه‌های کاغذ مثل پاکت‌ها و غیره مجددا استفاده کنید. ازکاغذهای نو برای کارهای غیرضروری خود استفاده نکنید.
بقایای موادغذایی خود را در سطل زباله تلمبار نکنید. آن را در سطل کمپوست قرار دهید تا بعدا از آن جهت تولید کود آلی استفاده کنید.
مراکز و برنامه‌های بازیافت محلی را پیدا کنید. با آن‌ها در فرآیند جداسازی اشیایی که قابل بازیافت هستند، همکاری کنید.
مصرف انرژی را در خانه‌ و محل‌ کارتان نیز کاهش دهید. مثلا، استفاده از تهویه هوا را کم کنید.
محصولات بازیافتی را خریداری کنید. به این طریق، شما می توانید با دلیل خوبی، حمایتتان را اعلام کنید.
به‌جای این که موارد و اشیا کهنه را دور بریزید، آن‌ها را به اشیا جالب تبدیل کنید. برای مثال، از کارت‌های قدیمی برای ساخت یک چیز جدید می‌توان استفاده کرد یا از یک بطری مستعمل می‌شود برای ساخت دکوری‌های جالب بهره برد! تمام ابتکارتان را به خرج دهید.
از باتری‌های قابل شارژ استفاده کنید چرا که آن‌ها عمر بیشتری دارند. وقتی که به طور کامل از آن استفاده کردید، به همراه زباله‌های روزانه خانگی آن‌ها را دور نریزید؛ آن‌ها را برای بازیافت به خانه‌های بازیافت تحویل دهید.
مهم‌ترین چیز درمورد بازیافت، گسترش آن و شناساندن آن به دیگران است. آیا امروز این کار را کردید؟
منبع:راسخون