ده روش آسان و قدرتمند برای افزایش کارآیی فردی

ده روش آسان و قدرتمند برای افزایش کارآیی فردی

آموزش کارآیی فردی

به طور قابل توجهی در محل کار و مدارس، محبوب شده است و به شرکت کننده‌ها کمک می‌کند بهره وری و بازده خود را افزایش دهند. این مقاله به شما کمک می‌کند که در مورد روان شناسی آن بیشتر بدانید.
حتی افراد سخت کوش با خانواده و دوستان خوب و پس انداز فراوان، گاهی اوقات احساس بی‌میلی، حقارت و بی‌کفایتی می‌کنند. این منع از لذت بردن از زندگی است. حضور در سمینارهای آموزشی برای چنین هدفی، می‌تواند به کشف راه حل‌هایی برای چنین احساسات منفی، کمک کند. تمام کاری که فرد باید انجام دهد این است که مهارت‌های فردی خود و تکنیک‌های تکمیلی را با چارچوب ذهنی مثبت ارتقا دهد. با این روش، فرد می‌تواند با طرز برخورد بهتر با افراد دیگر و شرایط مقابله کند و خیلی زود راهی به سمت موفقیت و شادی و خوشبختی پیدا کند.

کارآیی فردی چیست؟

این عبارت اشاره بر این دارد که از توانایی‌ها، مهارت‌ها، انرژی، زمان و استعدادهایی که به ما داده شده است، بیشترین استفاده را بکنیم. آن همانند بهترین استفاده از منابع موجودی است که تمام انسان‌ها در اختیار خود دارند. همه‌ی ما دوست داریم احساس ارزشمندی، مفید بودن و تقدیر و تشکر بکنیم؛ چه در محل کار باشد چه در خانواده و چه در جمع دوستان. اما وقتی در برنامه‌ی روتین روزانه‌ی خود که به تلاش بیشتری نیاز دارد، گیر می‌کنیم در آن صورت به نظر می‌رسد که زندگی اشتباه می‌رود. این ممکن است منجر به احساس بی‌فایدگی و عدم کارآیی از جنبه‌ی فردی شود.
با درک و شناخت این نیاز افراد حرفه‌ای، که عموماً از چنین احساسی رنج می‌برند، بسیاری از شرکت‌ها برای کارمندان خود آموزش، تدارک دیده و سازمان دهی می‌کنند. این کار به پرسنل کمک می‌کند که به نقاط قوت و شور و اشتیاق خود توجه کنند تا بتوانند کار خود را مدیریت کنند و بهره وری و بازده خود را افزایش دهند. آن الزاماً شاخه‌ای از حرکت خود یاوری است که با تنظیم هدف و دست یابی به موفقیت، به کمک طرز فکر مثبت و مدیریت موثر وظایف و کارها، سر و کار دارد.

افزایش کارآیی فردی :

راه‌های بسیار زیادی وجود دارند که با آنها می‌توانید کارآیی خود را افزایش و یا ارتقا دهید. در زیر برخی کارها آورده شده‌اند که در این امر به شما کمک خواهند کرد :

نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید :

هرگز خود را دست کم نگیرید. خود را ارزیابی کنید تا در هر زمینه‌ی زندگی به طور کارآمد عمل کنید. بسیار مهم است که نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید تا به روش درست با آنها مقابله کنید.

نقاط قوت خود را تقویت کنید و نقاط ضعف خود را کنار بگذارید :

از نقاط قوت خود به هنگام مقابله با مشکلات در زندگی، استفاده بکنید. هم چنین، به طور هم زمان سعی کنید نقط ضعف خود را با کار کردن مثبت بر روی آنها تقویت کنید.

به خود بهسازی مداوم اعتقاد داشته باشید :

به یادگیری و رشد برای بهتر شدن ادامه دهید. شما هم چنین باید در هر کاری، برای کمال بکوشید و تلاش کنید.

یادگیری مهارت‌های نرم :

مهارت‌های سازمانی خوب را جا افتاده کنید تا در زندگی موثرتر و کارآمدتر بشوید. مدیریت زمان، مدیریت خشم و مدیریت احساسات برای سازمان دهی کردن خود مهم هستند.

تصمیم گیری :

همیشه با تمرین خود سازمانی و انتخاب، وضعیت‌ها و شرایط را بر عهده بگیرید. هرگز اجازه ندهید که محیط شما را کنترل کند.

اولویت‌های خود را تنظیم کنید :

اولویت‌های خود را مرتب کنید و طبق آنها عمل کنید. کار را یکباره تمام کنید تا احساس استرس نکنید.

تصمیم‌ها و نتایج و عواقب :

بینشی داشته باشید که به شما کمک کند که با پایان در ذهن خود، شروع کنید. به طور خلاصه، شما باید هدف کارها و اعمال ویژه‌ای که انجام می‌دهید و تصمیماتی که می‌گیرید را بدانید.

ارتباط موثر :

بگذارید ارتباط شما همیشه سازنده و پذیرا باشد. پیام را نیز به خوبی منتقل کنید.

وقفه و مرخصی داشته باشید :

زمانی برای خودتان و برای چیزهایی که دوست دارید در آنها شرکت کنید، در نظر بگیرید.

بدن و ذهن سالم :

نهایتاً این که از سلامتی خود مراقبت بکنید چون آن مهم‌ترین چیز در زندگی شما است.
موسسات بسیار زیادی وجود دارند که برنامه‌های رشد فردی را برای افراد علاقمند فراهم می‌کنند. این برنامه‌ها برای افرادی که نیاز به مدیریت زمان، احساسات و الویت‌های خود دارند، خوب هستند. فرد باید اعتماد به نفس و عزت نفس خود را بسازد و شخصیت کلی خودش را رشد دهد. کارآیی ارتقا یافته می‌تواند به شما کمک کند که زندگی خود را به طرز شادتر و راضی‌تر، رهبری و هدایت کنید.

منبع:راسخون