رابیتس چیست ؟ و کاربردهای آن

رابیتس چیست ؟ و کاربردهای آن

رابیتس محصولی است که از کشش عرضی و پرس ورق های گالوانیزه تولید می شود.این محصول بعد از گذر از مرحله برش آماده استفاده می گردد.

کاربرد رابیتس

در سقف های کاذب،گچ کاری و گچ بری،پوشاندن تیر آهن و آرماتور،پوشاندن بتن سیمانی،ترمیم ترک های ساختمانی و کارهای ترمیمی،دکوراسیون و آرك آشپزخانه، اپن آشپزخانه، گل سقفی، رابیتس بندی (آرک- گل سقفی – نورمخفی – پوشش تاسیسات)، گالری تصاویر، گلوئی و نورمخفی دور سالن -گلهای سقفی-آرك آشپزخانه- پوشش كانال‌ها و تاسیسات سقف كاذب

ورق فولادی مشبکی است که از انواع ورقهای گالوانیزه گرم از ضخامت 0/25 تا 0/5 ساخته می شود که با استفاده از مفتولهای گالوانیزه آرماتوربندی به صورت یک لایه به شبکه فرعی متصل می شود که تولیدی کارخانه رابیتس باعث عدم ترک خوردگی گچ یا سیمان در سطح های مورد نظر می شود رابیتس در دو نوع سطح وبرجسته از ورق گالوانیزه ساخته می شود . نوع برجسته در دهانه های بزرگتر بکار می رود وجهت اندودکاری روی کانال های کولر و تاسیسات نیز از رابیتس برایاتصال بهتر اندود استفاده می شود .
رابیتس در ابعاد ۶۰*۲۴۰ سانتیمتر تولید و عرضه میشود مساحتی در حدود 1.44متر را پوشش میدهد که با در نظر گرفتن تلرانس این مقدار معمولا 1.4 متر محاسبه میگردد و با تقسیم متراژ کاری بر این عدد تعداد رابیتس مورد نیاز بدست میاید و از تحمیل هزینه اضافی به سازندگان جلوگیری مینماید.

استفاده از رابیتس استاندارد

گاها مشاهده میشود برخی از اجرا کنندگان رابیتس با تاکید بر روی خرید رابیتس نیمه سنگین (800 الی 900) گرمی 9ستون به کارفرما تنها به سرعت اجرای کار میاندیشند و نه کیفیت و میزان مصرف گچ که البته این مورد بیشتر در مصارف ساختمانی (اجرای سقف کاذب ) مشاهده میگردد و برای این نوع مصارف رابیتس 13 ستون نیمه سنگین یا سنگین پیشنهاد میگردد… استفاده از رابیتس گالوانیزه باکیفیت

منبع: http://tebyan-zn.ir