راهنمای خرید تصفیه کننده آب

راهنمای خرید تصفیه کننده آب

دستگاه تصفیه آب که به آن فیلتر آب نیز گفته می شود، می تواند آب آشامیدنی عاری از درات معلق، بکتری ها و بدون مزه و آب را برای شما فراهم آورد. به دلیل افزایش تقاضا برای مصرف آب های معدنی بسته بندی شده که هم از نظر قیمت مقرون به صرفه نیستند و هم در صورت عدم بازیافت به محیط زیست آسیب می رسانند، استفاده از یک دستگاه تصفیه آب خانگی برای اطمینان از کیفیت آب آشامیدنی مصرفی توصیه می شود.

به دلیل تنوع مدل ها و ویژگی های دستگاه های تصفیه آب توصیه می شود نکاتی که در ادامه بیان می شوند را در هنگام خرید مد نظر قرار دهید:

نوع: دستگاه های تصفیه آب انواع مختلفی نظیر دیواری، رومیزی، زیرکابینتی و … دارند که متناسب با نیاز خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب نمایید. در ضمن برخی مدل ها قابلیت کاربرد چند منظوره را نیز دارند.

تعداد مراحل تصفیه: بسته به تعداد فیلترهای به کار رفته در دستگاه تصفیه آب، تعداد مراحل تصفیه نیز تغییر می کند. واضح است که هرچه تعداد این مراحل بیشتر باشد آب تصفیه شده ی خروجی کیفیت بالاتری خواهد داشت.

توان تصفیه: این مشخصه دستگاه با معیار لیتر در ساعت اندازه گیری می شود که باید در هنگام خرید براساس تعداد افراد خانواده و متوسط آب آشامیدنی مصرفی، دستگاه با توان مورد نیاز انتخاب شود.

قابلیت ذخیره آب: در بعضی از مدل ها این قابلیت کمک می کند تا مقداری از آب تصفیه شده در دستگاه دخیره شود تا همیشه مقداری از این آب برای شما فراهم باشد. این ویژگی باعث می شود تا هنگام باز کردن اولیه شیر نیازی به گذشت زمان برای تصفیه شدن آب نیست، همچنین در هنگام قطعی برق نیز می توان تا مدت زمان مشخصی از آب تصفیه شده ی ذخیره در منبع دستگاه استفاده نمود.

منبع: www.limon.ir