راهنمای خرید ساندویچ ساز

راهنمای خرید ساندویچ ساز

ساندویچ ساز

نکات اولیه

اصلی ترین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ساندویچ ساز را بر اساس نوع ساندویچ مد نظر خود انتخاب کنید. به این مساله نیز توجه داشته باشید که هرچند این وسیله از جمله لوازم غیرضروری منزل به شمار می رود، اما می توانید با وجود کمبود وقت و نداشتن مواد غذایی کافی برای پخت غذا ، از این وسیله بهره ببرید. لازم به ذکر است که اگر به استفاده از این وسیله عادت کنید در آینده دچار اضافه وزن می شوید.
ساندویچ سازهای موجود به صورت دو صفحه و چهارصفحه دارای محل قرارگیری ساندویچ هستند و این صفحات با لولایی به یکدیگر وصل شده و زیر هر یک از آن ها المنت مخصوص جهت ایجاد حرارت استفاده شده است . اغلب ساندویچ سازهای خانگی دارای 2 یا 4 خانه هستند که در هر خانه دو جای مثلث برای قرار گیری ساندویچ طراحی شده است البته در برخی از مدل های ساندویچ ساز ، صفحات گریل همراه دستگاه ارائه می شود.

صفحات گریل این امکان را فراهم می کند که انواع گوشت ها را هم به صورت گریل تهیه کنید . باید در این مدل ها به خروجی ویژه آب مواد غذایی گریل شده که در صفحه زیرین قرار دارد نیز توجه داشته باشید. .در زمان خرید حتما به این مساله توجه داشته باشید که صفحات ساندویچ ساز ، قابلیت جداسازی داشته باشند. جدا شدن صفحات ساندویچ ساز باعث می شود تا بتوانید به راحتی آنها را تمیز کنید.

اندازه ساندویچ ساز

ساندویچ سازهایی که تا کنون به بازار عرضه شده اند دارای ابعاد بسیار مناسبی هستند . این اندازه مناسب باعث می شود تا این دستگاه به راحتی در آشپزخانه جا بگیرد . کوچک ترین سایز موجود به گونه ای طراحی شده است که دو نان تست در آن جای بگیرد. این مدل دارای طرفداران بسیار زیادی است و در نهایت می توانید 4 ساندویچ کوچک تهیه کنید.

آموزش خرید ساندویچ ساز

البته نمونه های کوچکتری با ابعاد یک نان تست در بازار وجود دارند که به دلیل کوچک بودن ابعاد توصیه نمی شوند و البته مورد توجه نیز قرار نگرفته اند . در بازار ساندویچ سازهایی با ابعاد 4 ، 8 تا 16 قطعه نان تست هم وجود دارد . انتخاب اندازه ساندویچ ساز کاملا وابسته به نیاز شما است . پیشنهاد ما این است که ساندویچ سازی تهیه کنید که ساندویچ های آن در یک وعده کاملا مصرف شوند.
نکته قابل توجه دیگر در این قسمت عمق ظرف ساندویچ ساز است. اگر می خواهید روی ساندویچ تان مواد بیشتری قرار دهید ، مدل ساندویچ سازی با ظرف عمیق تر انتخاب کنید . البته مدل هایی نیز در بازار وجود دارند که دارای لولای متحرک هستند و می توانید با توجه به قطر ساندویچ آن را تنظیم کنید.

مدل های ساندویچ ساز

برندهای مختلف و متنوعی در زمینه تولید دستگاه های ساندویچ ساز فعالیت می کنند . این محصولات عموما در رنگ های سفید ، سیاه و نقره ای به بازار عرضه می شود . البته برخی از تولید کنندگان لوازم خانگی ، رنگ های فانتزی و درخشان ساندویچ ساز را نیز عرضه کرده اند.

انتخاب رنگ ساندویچ ساز بر اساس سلیقه شما خواهد بود و توصیه ما این است که آن را به گونه ای انتخاب کنید که با رنگ سایر وسایل آشپزخانه هماهنگی داشته باشد. لازم به ذکر است که در ماه های اخیر ساندویچ سازهایی تولید و عرضه شده اند که نان تست را به اشکال مختلف در می آورند تا برای کودکان جذاب باشد.

تمیز کردن ساندویچ سازها

اصلی ترین مزیت ساندویچ سازها قابلیت تهیه سریع مواد غذایی است. وقتی به دنبال تهیه غذای سریع هستید ، قطعا تمیز کردن ظروف وقت زیادی از شما خواهد گرفت. برای افزایش سرعت تمیز کردن و راحتی کار بهتر است مدلی را انتخاب کنید که صفحه داخلی اش قابل جدا شدن است.

نحوه تمیز کردن ساندویچ ساز

اگر صفحات ساندویچ ساز شما ثابت باشد ، باید بعد از خنک شدن صفحه آن را با دستمال مرطوب تمیز کنید . صفحات این محصول، چه ثابت و چه متحرک ، از جنس نچسب تهیه شده است بنابراین در زمان تمیز کردن حتما حواستان را جمع کنید که روی آن خط نیاندازید و برای این کار حتما از پارچه نرم یا ابر استفاده کنید.

تنظیمات ساندویچ ساز

نحوه استفاده از ساندویچ سازها بسیار راحت است. تمام انواع ساندویچ سازها دارای چراغ هایی هستند که یکی از آنها نشان دهنده روشن بودن ساندویچ ساز و دیگری نشان دهنده داغ بودن دستگاه و آماده بودن ساندویچ است.

نکات ایمنی ساندویچ سازها

اولین موردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که صفحات داخلی ساندویچ سازها دارای حرارت بسیار بالایی هستند . بنابراین خنک شدن آن زمان زیادی طول می کشد. از سویی دیگر بدنه بیرونی و دسته این وسیله به گونه ای طراحی می شود که حرارت را انتقال نمی دهد بنابراین در زمان باز و بسته کردن درب آن مشکلی نخواهید داشت اما در زمان برداشتن ساندویچ ها حتما مراقب باشید تا دست تان را نسوزانید.

پایه های این دستگاه ضد لغزش است و روی دستگیره آنها مکانیزمی تعبیه شده است تا دربش محکم بسته شود.

خصوصیات دیگر ساندویچ سازها

• اگر به دنبال تهیه سریع ساندویچ هستید ، ساندویچ سازی تهیه کنید که المنتی با توانایی داغ شدن سریع داشته باشد.
• معمولا ساندویچ سازها طرح هایی روی نان ایجاد می کنند که برای کودکان و شما متنوع و جالب خواهد بود.

ساندویچ سازهایی که روی نان طرح می اندازند
• برخی از ساندویچ سازهای موجود ویژگی هایی چون داشتن جایی برای جمع کردن سیم بوده و دارای پایه هایی هستند که می توانید آنها را در صورت عدم استفاده ، به صورت عمودی قرار دهید.
• معمولا این محصول با مجموعه ای از دستور تهیه ساندویچ ارائه می شود.
• ساندویچ سازها با گارانتی 1 تا 2 ساله عرضه می شوند. بنابراین حتما برگه گارانتی را از فروشنده بگیرید.
• درب بعضی از ساندویچ سازها به گونه ای قابل تنظیم هستند که بتواند بدون تماس داشتن با روی ساندویچ ، حرارت لازم را برای آب کردن پنیر یا برشته کردن ساندویچ ها فراهم کند .
نکات لازم در زمان خرید ساندویچ ساز
• اولین نکته تعداد ساندویچی است که ساندویچ ساز در هر بار طبخ می کند. اگر تعداد اعضای خانواده شما زیاد است دستگاهی تهیه کنید که تعداد زیادی ساندویچ را آماده کند . برای این منظور از آنهایی که چند ظرف دارند استفاده نمایید.
• بهترین نوع ساندویچ ساز دارای تایمر است. تایمر به شما کمک می کند ساندویچ تان را همان طور که دوست دارید تهیه کنید. تایمر به شما امکان می دهد که بدانید ساندویچ در چه زمانی آماده می شود تا بتوانید در این زمان به کارهای دیگر خود برسید.
• ساندویچ ساز باید به راحتی تمیز شود. این دستگاه به راحتی قابل باز و جداشدن است تا بتوانید به خوبی آن را تمیز کنید. صفحات آن باید به راحتی جدا شوند تا بتوانید بخش های زیرینش را تمیز کنید.

منبع:یکنام